avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 399 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Anulare excursie - returnare plata efectuata
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Anulare excursie - returnare plata efectuata

Buna ziua,

Problema e in felul urmator: am comandat o vacanta la Napoli de pe un site de reduceri. Pe acel site de reduceri, la Termeni si conditii scrie ca:



V. Conditii de returnare

Cumparatorul are dreptul să notifice în scris că renunţă la cumpărare, fără penalităţi şi fără invocarea unui motiv, în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea cuponului, urmand sa primeasca in termen de 30 de zile de la denuntarea unilaterala in scris pretul contractului. Denuntarea unilaterala se realizeaza printr-un e-mail transmis pe adresa info@vacantereduse.ro
Termenul de 10 zile prevăzut pentru exercitarea acestui drept începe să curgă din ziua lucratoare urmatoare datei de primire a voucherului .

In situatia in care clientul nu doreste sa renunte la cumpararea produsului/serviciului si doreste o inlocuire a unui produs/serviciul, de acelasi gen, trebuie sa existe o interdependenta valorica intre acesta si noul produs/serviciu solicitat.
Cumparatorul nu poate returna produsele/serviciile achizitionate prin intermediul unui Contract, si/sau nu poate pretinde daune-interese/despagubiri, in urmatoarele situatii:

a) cand cererea de returnare are data de expediere a notificarii intentiei de returnare care depaseste perioada de 10 zile lucratoare, calculata din ziua lucratoare urmatoare datei primirii cuponului,
b) pentru ofertele care includ cazare cu data de utilizare certa sau daca se specifica corespunzator in termenii voucherului;
c) neutilizarea voucherului in perioada de valabilitate a voucherului;

In cazul voucherelor pentru servicii utilizate (inclusiv cele de turism), cumparatorul nemultumit se poate indrepta direct impotriva Prestatorului, urmand demersurile legale.


Dupa comanda, am trecut la comunicarea direct cu partenerul, care e o agentie de turism, in a carui contract scrie ca:


TURISTUL nu poate solicita despagubiri agentiei in cazul in care anularea s-a facut ca urmare
a nerealizarii numarului minim de persoane mentionat in programul anexa, a unui caz de forta
majora sau din vina turistului, inclusiv intarzierea sau neprezentarea la plecare, neindeplinirea
conditilor solicitate la frontiere, lipsa documentelor etc.


In termenii si conditiile site-ului de reduceri nu scrie nicaieri ca odata ce incep sa semnez contractul cu partenerul, termenii si conditiile site-ului de reduceri inceteaza. Asa ca intrebarea mea e, eu citind termenii si conditiile site-ului de reduceri, as putea fi despagubit , sa mi se returneze contravaloarea excursiei? Pentru ca nu au trecut 10 zile de cand am comandat voucherul. Doamna de la agentie, cand am sunat-o, era putin revoltata, ca mi-a facut si rezervarea, si biletele de avion, si eu acum renunt. Ok, dar termenii si conditiile de mai sus spun ca pot renunta in termen de 10 zile fara sa se specifice ca nu se mai poate odata facuta rezervarea, odata semnat contractul cu agentia, si altele.

Multumesc!
Cel mai recent răspuns: Roger25 , utilizator 23:33, 17 Ianuarie 2013
Scurt si la obiect o informati in scris in maxim 10 zile de cand ati efectuat comanda si este obligata sa va returneze banii. Cititi Ordonanta nr. 130/2000 privind regimul juridic al contractelor la distanta.
Daca ati fost personal si ati semnat contractul asta inseamna ca nu beneficiati de vanzare la distanta . Cititi legea cu atentie ca am impresia ca dvs. ati accesat serviciul printr-un mijloc de comunicare la distanta dar l-ati incheiat prin vanzare directa.
Ca sa fie vanzare la distanta trebuie ca partile contractante sa nu se intalneasca fizic.
Totusi si asa aveti castig de cauza daca cititi OG 21/1992.
Ca sa nu va chinuiti mergeti la OPC . Totodata sa aveti dovada ca in termenul de 10 zile ati solicitat rezilierea contractului. Acum legea se poate interpreta si in favoarea dvs si in favoarea operatorului. Poate daca vedeam actele si ne explicati pas cu pas cum a fost, daca odata cu semnarea contractului ati si platit etc..va raspundeam mai la obiect.
Ultima modificare: Joi, 17 Ianuarie 2013
mxm, utilizator
In primul rand, pct. b) din termenii si conditiile site-ului spune ca:
b) pentru ofertele care includ cazare cu data de utilizare certa sau daca se specifica corespunzator in termenii voucherului;

Am sunat astazi un reprezentant juridic al site-ului de reduceri (deci nu al agentiei), si mi-a spus ca ma aflu sub incidenta acestui punct, fiind cazare cu data certa (am confirmat agentiei ulterior data de 20-23 martie, iar ea mi-a facut rezervarea la hotel si biletele de avion). Acum ei mi-au spus ca daca agentia hotaraste ca poate sa imi dea banii, atunci mi-i vor da, dar contractul agentiei tocmai, ca spune ca nu se poate (vedeti unde am citat paragraful respectiv). Cronologic, a fost asa: eu am dat comanda direct de pe site-ul de reduceri, deci nu agentiei, am primit mail de confirmare in care scrie:

Comenzile plasate pe vacantereduse . ro sunt procesate de catre GECAD ePayment International SA in numele Intermedia Activ Management SRL, comerciantul care opereaza [ link extern ]

Deci IN NUMELE comerciantului care opereaza vacantereduse.ro (deci iarasi, nicio treaba cu agentia aici). Practic am platit banii site-ului, daca pot sa spun asa, nu?
Ulterior, cei de la site m-au indrumat sa comunic cu partenerul, de aici incolo toate detaliile le stabilesc cu el. I-am sunat, mi-au cerut date de buletin, am completat un formular, si mi-au trimis contractul cu toate datele mele, pentru a-l semna. NU m-am intalnit fizic, toata comunicarea a avut loc pe email (le-am trimis ultima pagina a contractului, semnata), eu fiind din Brasov.
Eu l-am inteles pe domnul de la vacantereduse.ro, ei sunt practic niste intermediari, ei zic ca nu au cum sa imi dea acum banii, decat daca agentia prefera sa mi-i dea (iar odata luate biletele de avion, cred ca pot sa-mi iau gandul de la asta, ca nu imi mai restituie nimeni banii).
Inteleg ca, in Termenii si conditiile site-ului scrie de acele 10 zile lucratoare, dar mai jos scrie si ca:

Cumparatorul nu poate returna produsele/serviciile achizitionate prin intermediul unui Contract, si/sau nu poate pretinde daune-interese/despagubiri, in urmatoarele situatii:
a)
b)
c)

Totusi cum e asta cu "cazare cu data de utilizare certa"? mi-e un pic ambiguu.
Am totusi sanse sa castig si sa imi recuperez banii?
Ultima modificare: Joi, 17 Ianuarie 2013
Roger25, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Rezervare online anulata de catre booking.com cristifp cristifp Buna ziua! Am facut o rezervare online pe booking.com pentru un sejur de 5 zile la Roma, la o oferta last-minutes. Azi am primit de la site o informare ca ... (vezi toată discuția)
Recuperare plata voucher reduceri colective danimik danimik Buna ziua, Am achizitionat un voucher de pe un site de reduceri colective, anume cazare de doua nopti la o pensiune. Achizitia (si plata) am facut-o in luna ... (vezi toată discuția)
Anulare rezervare bilete avion floridecires floridecires Am facut o rezervare online pentru bilete de avion, am optat pentru plata online, cu cardul, caz in care, la efectuarea rezervarii s-a initiat si plata ... (vezi toată discuția)