avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 909 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Decizie debit pensie de urmas
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Decizie debit pensie de urmas

Buna ziua,
Am 22 de ani, sunt studenta la zi si de 19 ani primesc pensie de urmas.
Din iulie 2007 m-am angajat si nu am stiut ca trebuie sa anunt la Casa de Pensii acest lucru, drept pentru care am primit pensie de urmas pana in februarie 2009.
Zilele trecute am primit o decizie de debit de la Casa de Pensii prin care se suspenda plata pensiei de urmas deoarece incepand cu luna iulie 2007 realizez venituri. In afara de asta, trebuie sa returnez contravaloarea pensiilor primite in perioada iulie 2007- februarie 2009.
As dori sa stiu ce este de facut in aceasta situatie? Se poate face contestatie?
De ce nu s-a suspendat pensia incepand cu luna in care am realizat venituri? Asta inseamna ca puteam primi o astfel de decizie peste cativa ani cand suma era enorma....
Se poate inapoia suma esalonat (o mica suma lunar sau ceva de genul acesta?).
Multumesc!
Cel mai recent răspuns: ionela123 , utilizator 22:15, 10 Februarie 2009
Beneficiarii pensiei de urmas pot cumula pensia cu veniturile realizate dintr-o activitate profesionala, daca veniturile brute lunare realizate nu depasesc o patrime din salariul mediu brut lunar pe economie.
Puteti face contestatie in termen de 45 de zile de la data primirii deciziei respective.

Puteti ajunge la o invoiala cu Casa de Pensii in ceea ce priveste plata esalonata a sumei respective.
elis a scris:

Beneficiarii pensiei de urmas pot cumula pensia cu veniturile realizate dintr-o activitate profesionala, daca veniturile brute lunare realizate nu depasesc o patrime din salariul mediu brut lunar pe economie.
Puteti face contestatie in termen de 45 de zile de la data primirii deciziei respective.