Buna ziua! M-am mutat de curand intr-un apartament de 3 camere din Bucuresti, bvd Kogalniceanu. Luna aceasta s-au afisat costurile pentru ianuarie si rezulta ca am de plata 1500 ron!!! Mentionez ca in apartament locuim 2 persoane (+ 1pisica, dar nu cred ca se pune la socoteala :) ). Blocul nu este contorizat si nici nu avem centrala proprie, insa ceilalti locatari au costuri mult mai mici decat mine iar relatia cu administratorul nu este tocmai buna! Cum pot sa controlez aceste cheltuieli? Ce pot sa fac? Va multumesc anticipat! Irina
sa-i cereti administratorului sa va treaca pe o hartie, scris de mana lui, toate cheltuielile blocului si apartamentului dvs. si modul de calcul...daca s-au facut ceva reparatii sau daca trebuie sa contribuiti la formarea fondului de rulment....
dupa aceea adresati-va unui contabil ca sa verifice socotelile...
daca administratorul refuza sa va dea socoteala, nu platiti nimic si il actionati in instanta...cu daune morale...
daca considerati ca baga banii la buzunar, nu excludeti si o plangere penala.
in mod normal, in afara de tabelul centralizator cu sumele de plata la intretinere, ar mai trebui sa existe si desfasuratorul cu cheltuielile pe luna curenta, unde ar trebui sa gasiti la fiecare apartament in parte ce s-a bagat in suma de plata si in ce cantitate. acesta ar trebui sa fie edificator ;)
probabil ca administratorul nu va dori sa va arate acest document. insa legea 230/2007 si Hg 1588/2007 va ofera posibilitatea sa aveti acces la orice document al asociatiei, pe baza de cerere scrisa, din cite-mi amintesc.
tot cele doua acte normative va ofera si posibilitatea de a face contestatie la calculul intretinerii in 10 zile de la data afisarii tabelului (de preferat in dublu exemplar, unul dvs si unul asociatiei) pe care presedintele este obligat sa-i dea numar de inregistrare (de preferat pe exemplarul dvs, fiind o dovada pentru un eventual proces). la aceasta contestatie, presedintele trebuie sa va dea un raspuns in maxim 7 zile de la primirea acesteia. si nu sint multi presedintii care cunosc aceste amanunte ;)
PS la multe asociatii, stampila sta ILEGAL la administrator, nu la presedinte, iar administratorul taie si spinzura in acel bloc. LEGAL, administratorul este un simplu angajat al asociatiei, si poate fi demis motivat de comitetul executiv al asociatiei :)
S-ar putea ca daca este prima luna in care platiti intretinerea sa va fi trecut la plata fondul de rulment si fondul de reparatii, in intregime, conform, probabil cu obiceiul casei. E doar o presupunere, altfel....daca lucrurile n-ar sta asa....cred ca ar fi un abuz grosolan. Si daca este cum presupun puteti sa incercati cu administratorul sau presedintele o negociere asupra platii in rate a fondului de rulment si a celui de reparatii.
Fond de reparatii
asinth
Spuneti-mi, va rog, daca Asociatia este obligata sau nu, sa aiba un fond de reparatii. Am cerut in scris la Asociatie sa-mi comunice cuantumul fondului de ... (vezi toată discuția)