avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 866 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Exista un termen limita de chemare in judecata?
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Exista un termen limita de chemare in judecata?

Buna ziua,
Sunt profesor si as dori sa aflu daca mai pot chema in judecata scoala unde am lucrat in anul 2008, pentru neplata cresterii salariale conform cu O.G. nr.15/2008 publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 82/01.02.2008.
Multumesc!
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 14:18, 28 Ianuarie 2013
Da, exista un termen de prescriptie al dreptului la actiune ... astfel:
art.171 C.mun.
1) Dreptul la acţiune cu privire la drepturile salariale, precum şi cu privire la daunele rezultate din neexecutarea în totalitate sau în parte a obligaţiilor privind plata salariilor se prescrie în termen de 3 ani de la data la care drepturile respective erau datorate.
(2) Termenul de prescripţie prevăzut la alin. (1) este întrerupt în cazul în care intervine o recunoaştere din partea debitorului cu privire la drepturile salariale sau derivând din plata salariului

Prin urmare, daca este vorba despre drepturi din 2008-2009 , actiunea in instanta este prescrisa.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Recuperare salarii neincasate dobcosnic dobcosnic Buna ziua, Va rog sa imi spuneti daca se mai pot recupera salariile neincasate pe o perioada de 6 luni din anul 2000, de la o firma care s-a dizolvat in anul ... (vezi toată discuția)
Profesori- drepturi salariale castigate in instante conform l 221/2008 si 330/2009 radgheorghe radgheorghe Sunt profesor de geografie calificat si lucrez in sistemul de invatamant din 01.09.2009. Sunt membru cotizant al sindicatului de la data angajarii si nu am ... (vezi toată discuția)