avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 910 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Învăţământ - probleme ... aplicare legii 284/2010
Discuție deschisă în Învăţământ - probleme juridice conexe

aplicare legii 284/2010

Buna ziua,
Vin si eu cu o neclaritate, sper sa ma puteti ajuta.
Sunt profesor de 5 ani, absolvind ciclul I Bologna. In 2011, secretarul de la scoala unde sunt incadrata, a aplicat gresit legea sus mentionata, considerand ca trebuie sa fiu platita ca si profesor II, nu prof. I cum prevede art. 27 din respectiva lege. Acum vin cu intrebarea, ce acte ar trebui sa pun la dispozitia unui avocat si daca se poate, pentru a recupera diferenta de bani pe aproximativ 1 an, timp in care nu a aplicat corect legea.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 07:32, 19 Mai 2014
Adeverinta din care sa rezulte incadrarea, copie dupa statul de plata.
Pentru 2011, perioada ianuarie -aprilie , este prescris dreptul la actiune.

Art. 171 C.mun.
(1) Dreptul la acţiune cu privire la drepturile salariale, precum şi cu privire la daunele rezultate din neexecutarea în totalitate sau în parte a obligaţiilor privind plata salariilor se prescrie în termen de 3 ani de la data la care drepturile respective erau datorate.
(2) Termenul de prescripţie prevăzut la alin. (1) este întrerupt în cazul în care intervine o recunoaştere din partea debitorului cu privire la drepturile salariale sau derivând din plata salariului
Sa inteleg ca nu ii mai pot recupera? Tin sa mentionez ca este vorba de perioada ianuarie-septembrie 2011. Doresc sa depun cerere la secretariat, apoi dupa raspunsul scris sa merg la un avocat, daca nu se rezolva.
In urma unei actiuni in instanta - promovate cat mai repede posibil - se poate recupera doar perioada mai - septembrie 2011 . Pentru perioada ianuarie - aprilie 2011, dreptul la actiune s-a prescris.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură