avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 694 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... zile de concediu
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

zile de concediu

Sunt asistenta medicala la un spital de stat din BUCURESTI.Pe 1 oct.2009 fac 10 ani de cand lucrez.Odata cu marirea sporului de vechime (15%) nu trebuie sa mi se mareasca si zilele de concediu???As vrea sa stiu daca beneficiez de mai multe zile de concediu de la inceputul acestui an sau de la 1 oct.de cand fac 10 ani de vechime? exista vreo lege in acest sens?? ASTEPT RASPUNS SI VA MULTUMESC ANTICIPAT!
Cel mai recent răspuns: globulet , utilizator 11:42, 14 Februarie 2009
CCUMN, prevede minim 21 de zile, pentru restul vedeti in contractul colectiv de munca au in cel la nivel de ramura.
Nu am gasit noul contract colectiv de munca la nivel de ramura sanitara, dar incel din anii 2005-2007 era prevazut:
Art. 124. (1) Durata minimă a concediului de odihnă anual este de 20 de zile lucrătoare.
(2) Durata efectivă a concediului de odihnă anual stabilită prin prezentul contract colectiv de muncă va fi prevăzută în contractul individual de muncă şi se acordă proporţional cu activitatea prestată într-un an calendaristic.
(3) Durata efectivă concediului de odihnă anual se stabileşte pentru fiecare salariat, în funcţie de vechimea în muncă astfel:
a) pentru o vechime de 0 – 1 an (neîmpliniţi la data începerii concediului) – 20 de zile lucrătoare
a) pentru o vechime între 1-5 ani (neîmpliniţi la data începerii concediului) – 21 de zile lucrătoare;
b) pentru o vechime între 5-10 ani (neîmpliniţi la data începerii concediului) – 23 de zile lucrătoare;
c) pentru o vechime intre 10-15 ani (neîmpliniţi la data începerii concediului) – 25 de zile lucrătoare;
d) pentru o vechime între 15-20 ani (neîmpliniţi la data începerii concediului) – 28 de zile lucrătoare;
e) pentru o vechime de peste 20 de ani – 30 de zile lucrătoare.