Va rog sa-mi spuneti cum se procedeaza cu o societatea care urmeaza a se inchide datorita reducerii activitatii? Societatea a avut angajati pana la data de 31.12.2012. In acest moment societatea mai are de incasat ceva sume de la clienti si de achitat impozite curente. Mai trebuie depusa declaratia 112 pentru luna ianuarie si pentru lunile urmatoare avand in vedere ca nu mai are nici un angajat? Precizez ca asociati au contracte de munca incheiate cu alte societati. Se poate suspenda activitatea firmei in acest caz pana la definitivarea situatie si inchiderea societatii? Ce documente trebuie depuse la finante in acest sens?
Va multumesc,
Puteti suspenda activitatea temporar pentru maxim 3 ani printr-o serie de demersuri la Registrul Comertului.
Intrucat perioada de suspendare este de maxim 3 ani pe toata durata societatii, nu puteti sa faceti aceste demersuri de suspendare daca in trecut ati mai apelat la aceasta varianta.
Daca suspendati astfel activitatea, puteti sa obtineti de la ANAF regim derogatoriu pentru depunerea declaratiilor (cu exceptia situatiilor financiare) doar daca sunteti cu toate platile catre buget la zi.
Daca suspendati activitatea la Registrul Comertului si nu obtineti regim derogatoriu pentru depunerea declaratiilor, puteti sa depuneti doar Declaratia 010 pentru modificarea vectorului fiscal pentru a nu mai depune Declaratia 112, urmand sa mai depuneti doar trimestrial declaratiile pe impozit/venit, respectiv anual declaratiile informative.