mirelaapostol a scris:
Cum defineste legea "documentele de interes public"? Eu nu vad ceva anume in text.
Legea nu defineste, in mod evident,
documentele de interes public, ci informatiile de interes public. Printre informatiile de interes public prevazute la art. 5 exista si documente
sau apreciati ca, de exemplu, actul normativ care reglementeaza organizarea si functionarea institutiei nu este document?
Eu apreciez, pe de o parte, ca vorba lunga este saracia omului si, pe de alta parte, ca pe acest forum scriu si persoane care au nevoie
in mod real de un raspuns.
Repet raspunsul meu, chiar daca nu va place: Consiliul Local a procedat in mod corect si legal. :wave:
Buna
Conform art. 7 alin 21, 22 si 23 din Legea nr. 50/1991privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, asa cum a fost modificata prin OUG 214/2008, autorizaţia de construire şi anexele acesteia au caracter public şi se pun la dispoziţia publicului spre informare, pe pagina proprie de web a autorităţii administraţiei publice locale emitente sau prin afişare la sediul acesteia, după caz.
În aplicarea acestor prevederi autorităţile au obligaţia de a respecta restricţiile impuse de legislaţia în vigoare în legătură cu secretul comercial şi industrial, proprietatea intelectuală, protejarea interesului public şi privat, precum şi fără a se aduce atingere garantării şi protejării drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale persoanelor fizice cu privire la dreptul la viaţă intimă, familială şi privată, potrivit legii. Autorităţile face publica emiterea autorizaţiei de construire sau, după caz, a actului de respingere a cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii şi pun la dispoziţia publicului următoarele informaţii:
a) conţinutul autorizaţiei de construire şi al anexelor aferente, care includ toate condiţiile necesare a fi îndeplinite de solicitanţi, sau, după caz, conţinutul actului de respingere a cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii;
b) principalele motive şi considerente pe care se bazează emiterea autorizaţiei de construire sau, după caz, a actului de respingere a cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii, ca urmare a examinării comentariilor şi opiniilor exprimate de public, inclusiv informaţii cu privire la desfăşurarea procesului de consultare a publicului;
c) descrierea, după caz, a principalelor măsuri pentru evitarea, reducerea şi, dacă este posibil, compensarea efectelor negative majore, conform actului administrativ emis de autoritatea competentă pentru protecţia mediului.
Totodata, prin noua ordonanta, orice persoană interesată, care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim, se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente, potrivit legii, pentru a ataca autorizaţia de construire sau actul de respingere a cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii, după caz, emise de autoritatea administraţiei publice locale competentă .
Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a autorizaţiei de construire sau a actului de respingere a cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii, după caz, persoanele vatamate vor solicita autorităţii administraţiei publice locale emitente revocarea actului, în tot sau în parte, dacă acesta nu a produs efecte juridice.
Avand in vedere cele de mai sus, consider ca autorizatia de construire si documentele care au stat la baza acesteia sunt infomatii publice / documente de interes public iar refuzul primariei a fost nejustificat.
Ori un act administrativ, in cazul nostru autorizatia de construire, nu poate fi atacat in contencios administrativ daca nu cunosti continutul sau.
Contestati deci adresa primita.