avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 687 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Garanție telefon
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Garanție telefon

Bună seara,

Am cumpărat recent un telefon de la o firma de telefonie mobila. După o lună de utilizare am spart display-ul. Pentru modelul meu de telefon, firma nu poate să-mi repare telefonul (contra cost), dar îmi solicită plata unei sume de bani pentru înlocuirea acestuia (predarea dispozitivului cumpărat defect si înlocuirea acestuia cu un dispozitiv nou) pe motiv că a?a este procedura.

Mie nu mi se pare corect să plătesc un dispozitiv de 2 ori si să primesc acelasi produs în conditiiile în care eu plătesc acest produs integral fără să mai fac un nou contract.

Dacă doresc să cumpăr un nou dispozitiv fără contract, mi se spune că nu se mai găsesc, dar telefoanele sunt disponibile prin metoda precizată mai sus, adică în garantie.

Este legală această procedură practicată de ei?

Am înteles că am pierdut garantia din neglijentă, dar cred că am dreptul la un service din partea magazinului de unde l-am cumpărat. Plătesc componentele pentru reparatie, dar mi se pare normal si firesc să primesc componenta defectă înapoi, în cazul meu tot telefonul.

Dorinta mea este de a cumpăra un nou dispozitiv fără a-l înapoia pe cel deja existent.
Vă rog să mă lămuriti si pe mine cu situatia aceasta.

[Editat - 2.11. Identificarea unor persoane, fie fizice sau juridice, in mesajele postate sau in titlul topicului, nu este de dorit. Nu uita ca pe forum se discuta probleme juridice, iar nu implicarea lui X sau lui Z in ele. Multumesc pentru intelegere]
Ultima modificare: Miercuri, 6 Februarie 2013
Ares-3, moderator
Cel mai recent răspuns: intabulare , utilizator 03:12, 6 Februarie 2013
Cititi termenii garantiei . Aceasta este o practica si la alte firme pentru stick-urile wireless . Nu se gasesc pentru contractare , dar se gasesc totdeauna in cazul unei garantii . In cazul telefoanelor ma gandesc la faptul ca fie reparatia este prea scumpa ( inlocuirea display-ului la un telefon probabil de ultima generatie ) , fie nu este un service specializat/autorizat pentru modelul respectiv . In principiu , daca procedura nu se regaseste in termenii garantiei si o considerati abuziva , adresati-va OPC-ului , dar ca si parere personala , daca diferenta de pret pentru schimbarea terminalului fata de reparatia in sine nu este atat de mare , optati pentru un terminal nou , din....absolut toate motivele evidente .
Ultima modificare: Miercuri, 6 Februarie 2013
Ares-3, moderator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Retragere garantie allview ayko5 ayko5 Am cumparat pe la jumatatea lunii iunie un telefon Allview X2 soul Mini de la RDS RCS cu abonament, dupa 2 luni am intampinat probleme cu display-ul ... (vezi toată discuția)
Telefon in garantie - schimbat piesa defecta cu piesa veche xciprian xciprian Buna ziua, In urma cu 3 saptamani am predat in magazinul unui operator de telefonie mobila telefonul meu defect, dar in garantie, spre a fi trimis in ... (vezi toată discuția)
Garantie la telefoane DriverLaci DriverLaci O zi buna va doresc.Asi cere ajutorul dumneavoastra ce pot sa fac in cazul meu .Am cumparat la fiica mea un telefon in 2010 august certificatul de garantie are ... (vezi toată discuția)