avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 327 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Angajare administrator
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Angajare administrator

Suntem in urmatoarea situatie: Administratorul angajat cu cmi patial si-a dat demisia in decembrie 2013.Comitetul Executiv, conform legii a preluat activitatea de administrare pana la angajarea unui nou administrator.Presedintele , care are si studii economice a intocmit lista pe dec 2012, care a fost avizata de cenzor si afisata.De aproape sase luni avem casier , vechiul administrator se ocupa doar de partea tehnica si de intocmirea listelor .O parte din proprietari care nu au citit legea acuza CE ca a facut illegalitati avand casier din bloc.Avem Ad. Generala la sfarsitul lunii.Intrebare ?
1.)Putem sa angajam administrator care sa se ocupe doar de administratie tehnica si contabilitate, si casier separat?
2.)Putem sa angajam 3 persoane separat gospodar, contabil ,casier ?
3.)Putem sa angajam administrator cu atestat care sa indeplineasca cumul de functii( toate cele 3)
Care varianta este mai avantajoasa pentru asociatie privind cheltuielile cu salariile?
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 07:12, 12 Februarie 2013
1. da
2. da
3. da
Cred ca varianta 3 e cea mai economica, ca una e sa salarizezi o singura functie cu trei feluri de activitati decat 3 oameni fiecare cu salariul lui.

De exemplu, in loc sa dati 300 +300+500, mai bine dati 900 sau 1000 un singur salariu. Luati-l numai cu titlu de exemplu. Adica ar fi ca produsele 3 in 1 :).
Este de preferat angajarea unei singure persoane care reduce obligativitatea urmaririi/verificarii a "n " persoane
De regula, se practica cumulul de functii. Este mult mai ok prin cumul de functii. Ca si administrator (contabil, casier) ai strans banii te duci si achiti facturile, mai cumperi ceea ce este nevoie pt. intretinere, curatenie, etc. Colaborarea intre doi oameni (presedinte-administrator) este mai rodnica.
Da, administratorul poate avea ca sarcini administrarea tehnica, contabilitatea si casieria dar cu conditia ca in acea asociatie sa se tina contabilitatea in partida simpla prin hotararea adunarii generale, asa cum prevede legislatia.
Daca se tine contabilitatea in partida dubla, acelasi om nu poate realiza toate cele trei activitati.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Contabilitate la asociatii de proprietari Mirela Cristea Mirela Cristea Pot angaja in calitate de presedinte , pe baza de contract prestari servicii, un contabil autorizat ( PFA ) pentru evidenta contabila a asociatiei de ... (vezi toată discuția)
Expert contabil asociatie-atestat administrator? ingerasmic ingerasmic Buna ziua, va rog daca se poate sa ma ajutati sa lamuresc un aspect: sunt expert contabil tin contabilitatea la o asociatie de proprietari. In urma unui ... (vezi toată discuția)
Pfa+conventie dida5801 dida5801 Sunt PFA pe administrare imobile/asociatii de proprietari. Pentru administrare si caserie am contract (PFA cu Asociatia). Pentru contabilitate pot incheia ... (vezi toată discuția)