avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 581 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Expert contabil asociatie-atestat administrator?
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Expert contabil asociatie-atestat administrator?

Buna ziua, va rog daca se poate sa ma ajutati sa lamuresc un aspect: sunt expert contabil tin contabilitatea la o asociatie de proprietari. In urma unui control de la primarie, asociatiei i s-a cerut sa renunte la serviciile mele, intrucat nu am atestat de administrator imobile, altfel, asociatia urmeaza sa primeasca amenda. Nedumerirea mea este daca trebuie sa-mi iau atestat de administrator imobile sau nu si precizez si de ce:
1. L230/2007 precizeaza intr-advear la art 35 ca in cadrul activitatii de administrare intra si contabilitatea si astfel exista doar varianta angajarii unei persoane fizice cu atestat de administrator sau a unei PJ cu obiect principal sau unic administrarea de imobile;
2. In Hg 1588/2007 insa la Art 21 se precizeaza ca asociatia este obligata sa conduca contabilitatea cf L82/1991, iar in L82/1991 se precizeaza ca un contabil poate fi doar acela care are studii economice superioare sau care e membru CECCAR.
Am intrebat la CECCAR si mi s-a raspuns ca pot tine contabilitatea in baza autorizatiei pe care o am, am vorbit insa si la primarie si mi s-a spus ca imi trebuie neaparat atestat de administrator imobile.
Eu sunt putin nedumerita: inteleg ca o persoana care nu are studii economice si vrea sa faca contabilitate(fie ea si in partida simpla),inclusiv salarizare(aici nici nu mai comentez), sa fie nevoita sa faca un curs si sa sustina un examen prin care sa dobandeasca anumite cunostinte de contabilitate(in special cod fiscal), insa imi este peste puteri sa inteleg ca un expert contabil atestat sa fie nevoit sa isi ia diploma de administrator imobile, doar pentru a putea profesa meseria lui. Mi se pare un abuz daca intr-adevar asa este, intrucat eu nu doresc sa prestez servicii de administrare imobil ci doar de contabilitate!
Si daca intr-adevar primaria are dreptate, inseamna ca toate asociatiile care au contabil angajat (in baza unor studii economice si nu in baza atestatului de administrator) sunt intr-o ilegalitate totala.
Si inca ceva: ar fi chiar hilar sa am dreptul sa fac expertiza contabila la asociatii de proprietari (si am dreptul), adica sa-l verific pe dl administrator cu diploma, fara insa ca eu sa detin aceasta diploma, insa sa n-am dreptul sa fac contabilitate (treapa inferioara expertizei) decat daca am diploma de administrator!

Multumesc anticipat pentru eventualele raspunsuri.
Daca faceti doar partea de contabilitate inseamna ca exista un administrator atestat.
Dumneavostra faceti documentele si le semneaza administratorul.

Insa daca nicio persoana nu este atestata, expertiza dumneavostra nu intra in zona administrarii de imobile.

Sub forma de amuzament va relatez cazul unui pilot de formula unu care a fost amendat pe drumurile publice pentru ca nu avea carnet de sofer: cam asa sunteti si dumneavostra...
Ultima modificare: Vineri, 15 Mai 2015
Dr.Virgil Dan Amza, Evaluator
ingerasmic a scris:
.. sunt expert contabil tin contabilitatea la o asociatie de proprietari.

Eu vad situatia astfel:
Daca asociatia respectiva are angajat un administrator atestat, comitetul executiv poate sa-i dea prin fisa postului, acestui administrator toata gama de activitati cumuland administrarea tehnica, contabilitatea cat si casieria (in cazul contabilitatii in partida simpla).
Dar, in functie de marimea asociatiei, de activitate..., comitetul executiv poate decide angajarea, pe langa administrator si a unui contabil sau casier separat.
In aceste situatii nu cred ca cineva din primarie ar cere persoanei ce tine contabilitatea sau casieria sa obtina atestat de administrator atat timp cat administratorul exista si se ocupa de administrarea asociatiei.

O alta situatie poate fi atunci cand asociatia nu are administrator de nici un fel. Conform legii, in cazul acesta, membrii comitetului executiv preiau atributiunile administratorului. Asa se poate ca un membru al comitetului sa se ocupe de administrarea tehnica, atul sa tina contabiliatatea...

Dumneavoastra in ce situatie sunteti, angajat pe postul de contabil din afara asociatiei ori sunteti membru in comitetul executiv?
Asociatia are sau nu are angajat un administrator atestat?



In primul rand multumesc pentru raspunsuri.
Asociatia la care ma refer nu are angajat un administrator, insa atributiile acestuia au fost preluate de membrii comitetului executiv(unii fiind chiar si remunerati pt partea de casierie si partea de gospodar), mai putin partea de contabilitate pentru care s-a decis(in adunare) incheierea de contract cu o firma de contabilitate(a mea).
Ieri am primit si procesul verbal de masuri dat de primarie si a doua masura de pe lista este angajarea unui administrator cu atestat, care sa faca si contabiliatte (exact asa au scris).
Am vorbit si cu doamna de la primarie si nu ne-am putut intelege, oricat i-am explicat ca eu fac doar contabilitate si nu administrare. Aceasta mi-a spus clar ca nu pot face contabilitate la o asociatie de proprietari decat daca am atestat si ca daca asociatia nu isi schimba firma de contabilitate in cele 30 zile pe care le au la dispozitie pt indeplinirea masurilor primite, vor primi din nou amenda.
Mi se pare un mare abuz si din acest motiv doream sa aflu cum este legal, intrucat si eu sunt pusa intr-o situatie delicata: ca sa nu primeasca amenda asociatia, trebuie sa renunt la contractul meu de prestari servicii. Daca insa as sti sigur ca doamna de la primarie nu are dreptate si doar forteaza nota, as face un raspuns scris catre acestia, cu baza legala, gandindu-ma foarte serios sa cer spijinul si unui avocat.
Conteaza enorm pentru mine sa aflu si parerea altui profesionist care are mai multa experienta decat mine.
Multumesc mult!
Cea mai rapida solutie: faceti rapid un curs si luati-va atestatul.
Simplu.
Depinde de ce scrie in contractul dv. cu asociatia.
Puteti sa ne spuneti ce fel de contract aveti si cum se numeste activitatea pe care o prestati in acel contract? Nu ce faceti in realitate, ca asta am inteles, ci numai ce scrie in document.

Alte discuții în legătură

Cu sau fara administrator la asociatia de proprietari lupmarcel lupmarcel Buna ziua! Sunt presedinte la o asociatie de proprietari si va rog sa ma ajutati cu un raspuns la urmatoarea intrebare: asociatia de proprietari este ... (vezi toată discuția)
Incadrari tomasso tomasso Inspectorii serviciului specializat al primariei in urma verificarii documentelor asociatiei de proprietari au constatat ca nu a fost prezentat contractul de ... (vezi toată discuția)
Contabil sau administrator la o asociatie de proprietari? Amalya29 Amalya29 Buna ziua, pentru o asociatie de proprietari cu 30 de apartamente, avem un presedinte al asociatiei de proprietari, un cenzor si un expert contabil (printr-un ... (vezi toată discuția)