Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Buna ziua!
Am un CMI infiintat in octombrie 2012. Nu functioneaza inca deoarece nu pt avea contract cu casa din lipsa contractului cadru 2013-2014 (specialitate medicina de familie). Desi nu functionez,pt a fi evaluat de catre CJAS am deja anagajat (asistenta medicala cu contract de munca de 2 ore/zi) si prin urmare am o serie de intrebari...
1) deoarece nu lucreaza asistenta a facut cerere de concediu fara plata (de la 9 ianuarie 2013 (de cand exista contractul) pana la 31 ianuarie 2013. Poi repeta figura si-n februarie? Este legal??
2) de la cunoscuti am aflat ca ar trebui facute forme pentru SSM si PSI. Nimeni nu mi-a solicitat aceste acte. Este vorba de mine care nu am contract de munca si de asistenta. Trebuie sau nu? Cunosc multe cabinete si farmacii (care functioneaza de dupa revolutie nu ieri sau azi ) care nu au avut si nu li s-a cerut asa ceva. ALtii spun ca daca am sub 9 anagajati , as putea face eu instructajul...adica sa cumpar un extinctor, sa fac un plan de evacuare..si semestrial (altii spun trimestial) sa scriu intr-un carnet special ca am facut instructajul asistentei. Cum este corect? Ce se poate intampla daca vine control (si de la cine?) ? Cum pot face ei dovada ca mi s-a comunicat si nu am facut!!!! Eu ca cetatean nu-s obligata sa stiu legislatia asa..in ansamblu..fiecare cu domeniul sau!Nu mi-a fsot cerut sa faca asta de catre nici o institutie si am trecut de toate controalele(Colegiu, Sanepid, CJAS).
3) pentru o firma neluminoasa..alta nebunie..unii spun ca trebuia proiect, certificat de urbanism, autorizatie de construire...la fel..eu de ce am obligatia sa stiu ce prevede legislatia????
Am angajat o firma care sa se ocupe de SSM si PSI. Imi cer 3 mil (150 ron/per dosar, medic titular si asistenta), plus 30 ron o data la 6 luni pt instruire.
Imi este neclar de ce se fac doua dosare? Pentru angajat inteleg..dar pt angajator de ce?
multumesc.
Dragomir Dascalu
Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca
Cred ca trebuie sa solicitati defalcarea pretului, pe activitati prestate de catre firma respectiva.
Personal nu inteleg ce reprezinta dosar medic, dosar asistenta. Individual, se face doar instruire ssm si respectiv psi, dar numai la angajati, ori din mesajul dvs. inteleg ca medicul nu este angajat, ci angajator.
Cand va referiti la dosar medic titular, presupun ca se vorbeste despre dosarul ssm al cabinetului medical, care este cu totul altceva si in acest caz, costurile nu sunt exagerate, as zice chiar scazute.
O identificare si evaluare a riscurilor (chiar intr-un cabinet medical, in care eu personal vad multe riscuri tinand cont de aparatura, medicamente depozitate, anumite substante periculoase, activitati desfasurate, etc.) facuta profesionist implica costuri mai mari.
Puteti sa va adresati si altei firme si sa faceti comparatie intre oferte (servicii prestate, pret per serviciu prestat, etc.).
Multumesc! Da pretul nu este mare..am pornit de 1500 ron:)))...Dar ramane ideea de a fi informat , eu mereu ma informez inainte de a face ceva.
Va multumesc acum am inteles!