Am infiintat o asociatie pentru copii cu autism , non guvernamentala , infiintata la judecatorie , inscrisa in registrul asociatiilor si fundatiilor si vreau ca punctul de lucru sa fie in alta locatie si anume intr-un apartament, am luat semnaturi de la toti vecinii, unul a refuzat, am incheiat un contract de comodat cu persoana careia am inchiriat apartamentul, insa vreau sa fiu in regula in cazul in care acest vecinii reactioneaza negativ. Ce demersuri trebuie sa mai fac pentru a fi in regula.
Pentru a va desfasura activitatea asociatiei la alta adresa, in aceeasi localitate, trebuie sa aveti acel contract de comodar/inchiriere si atat, nu se inregistreaza pe la judecatorie. Nu trebuie sa va ganditi la acea procedura care e valabila la societatile comerciale.
Daca doriti sa decontati ceva cheltuieli de intretinere a spatiului, trebuie sa fie trecute acolo in contract in detaliu.
Pentru cheltuieli cu utilitatile (lumina, telefon, internet) trebuie sa va faceti contracte speciale cu distribuitorii pentru a va putea trimite facturlei direct pe ong.
Pastrati si foaia cu semnaturile si anuntati si la administratie pentru a stii clar cine ocupa spatiul si cine plateste intretinerea..
Exista in legislatia fiscala procedura speciala de inregistrat sediile secundare la ONG-urilor, pe care ar fi bine sa o urmati ca sa nu aveti probleme daca desfasurati acolo activitati efective.... evitati termenul "punct de lucru" ca e specific operatorilor econimici si are cu totul alt regim legal, mult mai birocratic...