id012012 a scris:
Eu am cheltuieli de intretinere mici si platite la zi, deci chiar nu inteleg de ce sa platesc un fond pe care nu-l inteleg. Pentru a afla unde merg acesti bani, vreau sa stiu ce se intampla daca nu platesc fondul de rulment ?
Sa spunem ca suntem la inceputul lunii februarie. Asociatia face cheltuieli in cursul lunii februarie din prima si pana la ultima zi a lunii. Apoi la sfarsitul lunii februarie, inceputul lunii martie apar facturile mari, acelea de la furnizori de utilitati si servicii: apa, energie electrica, energie termica... Si acestea au termen de plata 15 zile, adica 15-20 martie.
Lista de plata pentru luna februarie se afiseaza, conform legii, la maxim 5 zile de la primirea ultimei facturi de la furnizori. Asa ca asociatia va intocmi si afisa lista de plata abia pe 18, 22, 25 martie.
Va reamintesc ca asociatia, pana la afisarea acestei liste (25 martie) a avut cheltuieli inca de la 1 februarie.
Daca aveti fond de rulment asociatia a facut platile din acesta, pentru ca de incasat conform listei afisate va incasa dupa data de 25 martie si sunt destui proprietari care nu se grabesc sa plateasca avand la dispozitie intre 30 si 50 de zile fara penalizari, asa ca pot plati intretinerea pentru luna februarie (afisata pe 25 marti) pana la 15 mai.
Iar daca nu aveti fond de rulment asociatia nu are cum sa functioneze normal, nu are cum sa faca acele cheltuieli necesate inca de la 1 februarie si in continuare decat dupa ce incaseaza banii repartizati pe lista din 25 martie.
Asa devine o asociatie restanta fata de furnizori, acestia aplica penalizari, siteaza furnizarea utilitatilor....
Sper ca s-a inteles necesitatea fondului de rulment.