Va rog ajutati-ma cu un sfat!
Anul trecut am colaborat pentru o scurta perioada de timp cu o firma, de fapt au facut ceva lucrari pentru firma mea. Mi-a emis o factura pe care eu am platit-o dupa cateva zile, iar ulterior mi-am cerut rambursarea TVA-ului de la stat:
Luna trecuta am avut control de la finante si au descoperit ca, de fapt, firma respectiva, anul trecut cand mi-a executat lucrarile, nu era platitoare de TVA, s-a inscris la plata TVA-ului abia dupa 2 luni, fara sa ma includa in jurnal...
Acum statul isi vrea TVA-ul inapoi de la mine, desi au vazut ca factura pe care mi-a emis-o firma respectiva continea TVA, iar in contractul pe care chiar firma l-a intocmit era scris ca pretul contine TVA; de asemenea codul fiscal al firmei este ROxxxx, iar eu stiam ca daca are RO este platitor de TVA....
Am luat legatura cu administratorul care mi-a spus ca nu il intereseaza, ca de fapt contabila este de vina ca a emis facturi cu TVA, fara sa fie platitor de TVA iar firma a intrat in lichidare in august...
ce pot sa fac?
Obligatia dvs.era sa verificati daca firma era platitoare de tva.
Nu aveti dreptul deducerii tva pt.facturile respective.
Va puteti indrepta impotriva lor sa va recuperati tva-ul.