va rog sa-mi raspundeti si mie la cateva intrebari:
1. daca un angajat - functionar public face urmatoarea cerere:
'' subsemnatul .....doresc sa va aduc la cunostinta urmatoarele: incepand cu data de 26.06.2008 datorita faptului ca am obtinut o bursa in strainatate va rog sa-mi suspendati temporar contractul individual de munca pe o perioada de 2 ani, dupa aceasta perioada relatia contractuala urmand sa fie reluata''.
intrebarea este, care este articolul din codul muncii pe baza caruia institutia ii aproba acestui functionar suspendarea activitatii pe 2 ani si de ce venituri beneficiaza acesta in aceasta perioada (vechime, plata asigurarilor de sanatate etc)
Potrivit art.95 alin.2 din Legea nr.188/1999, raportul de serviciu se poate suspenda la cererea motivata a functionarului public, pentru un interes personal legitim, in alte cazuri decat cele prevazute la alin. (1) si la art. 94 alin. (1) din lege, pe o perioada cuprinsa intre o luna si 3 ani.
Cererea de suspendare a raportului de serviciu se face in scris, cu cel putin 15 zile calendaristice inainte de data cand se solicita suspendarea.
Suspendarea raportului de serviciu se aproba prin act administrativ al persoanei care are competenta numirii in functia publica.
Actul administrativ prin care se aproba suspendarea raportului de serviciu, precum si cel prin care se dispune reluarea activitatii de catre functionarul public se comunica Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, in termen de 10 zile lucratoare de la data emiterii.
Suspendarea are ca efect suspendarea prestării muncii de către functionarul public şi a plăţii drepturilor de natură salarială de către angajator- institutie publica.