Buna ziua.
In urma cu aproximativ o luna am depus o cerere de demisie la firma de contabilitate cu care lucreaza angajatorul. Nici pana astazi angajatorul nu a venit sa o semneze si nici nu s-a intocmit decizia de incetare a CIM. Cu toate acestea, la ITM CIM-ul apare ca incetat, (am verificat personal). Totusi mi s-a comunicat faptul ca este necesar sa primesc si decizia de incetare a CIM. Ceea ce nu inteleg eu este cum poate sa apara CIM-ul ca fiind incheiat, din moment ce eu inca nu am dus decizia? Sau imi scapa mie ceva? In aceste conditii mai este necesar sa fac presiuni asupra angajatorului cu privire la semnarea deciziei? Angajatorul isi motiveaza intarzierea "din lipsa de timp".
Daca la ITM figurati cu c.i.m. incetat, atunci inseamna ca s-a emis decizia de incetare a c.i.m. .....
Potrivit art.8 alin.3 lit.a si b din HG nr.500/2011, coroborat cu art.34 alin.5 C.mun., la solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia: a) copii ale documentelor existente in dosarul personal;
b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.
Refuzul angajatorului de a elibera copii dupa documentele prevazute la art. 8 alin. (3), solicitate de catre salariat constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 300 lei la 1.000 lei de catre ITM.
In acest sens, depuneti la angajator o solicitare in scris pentru a va elibera un exemplar de pe decizia de incetare a c.i.m. ...
Abuz angajator
stelu2015
astazi , o persoana s-a trezit cu o decizie de incetare a CIM cu acordul ambelor parti, desi nu semnase asa ceva.
Cum pot dovedi ca angajatorul mi-a ... (vezi toată discuția)