La firma la care lucrez sunt 2 angajati:eu inginer si o secretara. Mai vine un domn angajat la sucursala din strainatate a acestei firme care tine locul sefului (pe criteriul ca ar avea cea mai mare incredere in el!!!). Am fost instiintat ca voi fi concediat ca firma e in "dificultate financiara" si ca nu mai are nevoie de inginer, firma ocupandu-se cu proiectare si consultanta in domeniul instalatiilor, iar eu eram singurul inginer Hvac de acolo.
Atat patronul firmei, cat si inlocuitorul lui, dar si secretara au venit initial cu o demisie a mea pe care tb. sa o semnez ca de pe 15 martie 2009 imi dau demisia si cu o alta foaie semnata si stampilata de seful meu ca eu plec cu acordul partilor si ca renunt la bonusurile oferite de ei, bonusuri care sunt trecute si pe Cim, fara ca eu sa fi stiu de aceste lucruri si ca nu trebuie sa mai vin la serviciu din ziua urmatoare, iar ei imi fac favoarea de a ma plati. Eu nu am semnat nimic din acele foi pentru ca mi s-au parut ca nu sunt in regula.
Acum vin cu niste foi de concediere si vor ca eu sa le semnez pentru a ma putea ei concedia pe motiv ca au dificultati financiare.
Am urmatoarele intrebari:
1.) Eu trebuie sa semnez pe foile pe care mi le dau ei ca am luat cunostinta de faptul ca sunt concediat sau ei vor sa ma pacaleasca sa semnez si apoi tot ei vor sa-mi faca rau cumva? Ei spun ca nu ma pot concedia ca nu semnez eu ca am luat la cunostinta.
2.) Cum se procedeaza cand esti concediat? Ce argumente scrise trebuie sa aduca angajatorul?
3.) Cum pot eu sa contesst concedierea?
4.) E posibil ca sa ma dea pe mine afara si firma de proiectare sa functioneze doar cu secretara?
5.) Ei imi spun ca imi vor trimite prin posta inca doua acte ce vor fi anexate la concediere si in mod automat eu sunt de acord cu ele pentru ca am semnat pentru inmanarea plicului? E adevarat acest lucru? Nu trebuie sa mi se dea toate actele odata?