Potrivit ultimelor modificari, art.111 din legea nr. 188/1999 are urmatorul continut:
(1)Autorităţile şi instituţiile publice care au prevăzute în statele de funcţii posturi de natură contractuală, care presupun exercitarea unor atribuţii dintre cele prevăzute la art. 2 alin. (3), au obligaţia de a stabili funcţii publice în condiţiile art. 107.
(2)Funcţiile publice vacante, funcţiile publice de conducere, precum şi funcţiile publice corespunzătoare categoriei înalţilor funcţionari publici, stabilite potrivit alin. (1), se ocupă în condiţiile prezentei legi.
(3)Persoanele încadrate cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată în posturi de natură contractuală care au fost stabilite şi avizate ca funcţii publice vor fi numite în funcţii publice de execuţie dacă îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 54 şi condiţiile de vechime în specialitatea studiilor corespunzătoare clasei şi gradului profesional ale funcţiei publice.
(4)Drepturile salariale ale persoanelor care ocupă funcţii publice în condiţiile alin. (3) se stabilesc potrivit salarizării funcţiilor publice în care au fost numite.
Art. 111
(1) Abrogat.*)
-----------
Alin. (1) al art. 111 a fost modificat de pct. 24 al art. I din OUG nr. 105 din 6 octombrie 2009
, publicatã în MONITORUL OFICIAL nr. 668 din 6 octombrie 2009. Pct. 24 al art. I din OUG nr. 105 din 6 octombrie 2009, publicatã în MONITORUL OFICIAL nr. 668 din 6 octombrie 2009 a fost abrogat de art. V din LEGEA nr. 140 din 7 iulie 2010 , publicatã în MONITORUL OFICIAL nr. 471
din 8 iulie 2010.
*) A se vedea opinia Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici din data de 2 septembrie 2011.
Conform opiniei Agentiei Nationale a Functionarilor Publici formulate in data de 2 septembrie 2011, cu referire la forma aplicabila la momentul actual a alin. (2) al art. 95 din Legea nr. 188/1999 republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, la momentul modificarii de catre ORDONANTA DE URGENTA nr. 105 din 6 octombrie 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 668 din 6 octombrie 2009, in conformitate cu art. 62 teza I din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnica legislativa pentru elaborarea actelor normative, republicata (R2), cu modificarile si completarile ulterioare, dispozitiile de modificare au fost incorporate in actul de baza, identificandu-se cu acesta, vechea forma a art. 95 alin. (2) incetandu-si activitatea.
Art. I pct. 20 din OUG 105/1999 a fost abrogat expres prin art. V din Legea nr. 140/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, act normativ ce a intrat in vigoare in data de 11.07.2010. La acel moment de timp, forma modificata prin OUG 105/1999 a art. 95 alin. (2) a fost eliminata din Legea nr. 188/1999 (R2) cu modificarile si completarile ulterioare si nu a fost inlocuita cu vreo alta formulare, fiind asadar abrogata expres. In aceste conditii, incepand cu data de 11.07.2010, nu se mai poate dispune masura suspendarii raportului de serviciu la cererea motivata a functionarului public, pentru un interes personal legitim.
Art. 117 din Legea nr. 188/1999 (R2) cu modificarile si completarile ulterioare prevede faptul ca:
"Dispozitiile prezentei legi se completeaza cu prevederile legislatiei muncii, precum si cu reglementarile de drept comun civile, administrative sau penale, dupa caz, in masura in care nu contravin legislatiei specifice functiei publice."
Avand in vedere faptul ca Legea nr. 53/2003 - Codul Muncii, cu modificarile si completarile ulterioare prevede, la art. 54 posibilitatea suspendarii contractelor de munca (contractul individual de munca poate fi suspendat [...] pentru studii sau pentru interese personale), apreciem ca, in baza dispozitiilor acestui articol coroborate cu dispozitiile art. 117 din Legea nr. 188/1999 si avand in vedere faptul ca Legea nr. 188 nu prevede dispozitii exprese care sa interzica suspendarea raportului de serviciu la initiativa functionarului public, pentru studii sau pentru interese personale, cu acordul autoritatii sau institutiei publice angajatoare, se poate proceda in consecinta.