MULTUMESC MULT, am platit impozitul pe teren pentru 5 ani in urma + penalitati 26-02-2013, in data de 25-03-2013 am scos CERTIFICATUL DE ATESTARE FISCALA in care este specificat clar; numarul matricol, zona terenului, mp, tarla - parcela. Chiar imi pun intrebarea, pot plati doua persoane pe acelas teren din anul 1998 si nimeni sa nu constate greseala???
Nu ne-ati spus cine reiese a fi proprietar din certificatul fiscal. Banuiesc ca dumneavoastra. Puteti sta linistit, e clar ca sunteti proprietar. Nu uitati sa va faceti intabularea :)
in certificatul fiscal scrie; EU avand calitatea de proprietar si a verificarilor efectuate la nivelul compartimentului de specialitate la nr de rol nominal unic XXXX se atesta urmatoarele ;
contribuabilul EU cu domicilul XXX figureaza in evidentele fiscale cu urmatoarele bunuri
teren extravilan,si etc
revin cu noutati; am fost iar in orasul XXX pentru a lamuri situatia mai sus mentionata, stupoare, am fost la judecatorie si imi spun ca nu la ei se gaseste acest dosar ci la biroul de publicitate la vremea respectiva adica astazi oficiul de cadastru si publicitate imobiliara,ok am fost si acolo intradevar exista un act de vanzare cumparare (iar eu il am si pe cel de anulare care nu este trecut acolo) dar nu-mi spune la ce data a fost depus acest act de vanzare-cumparare la cadastru. Am fost si la primarie sa cer lamuriri referitor la impozit,daca pot 2 prs pot sa plateasca impozit pe acelas teren? au dat din umeri, da este posibil, sa mai intamplat. Deci cu alte cuvinte nu am aflat nimic,cineva ma trimite la cineva si acel cineva la altcineva si uite asa am mai cheltuit niste bani. Intrebarea mea este, pot sa cer la notariat un duplicat dupa actul de vanzare-cumparare eu c-a vanzator??? desi m-a facut cu oua si otet ca nu exista acest document in registru si etc,etc, daca nu vrea sa-mi dea un duplicat ce pot sa fac??? am fost la un notar (notarul la care am vrut sa fac actele de vanzare acum 2 sapt)din orasul respectiv, am aratat toate actele iar notarul imi explica urmatoarele, ca notarul respectiv deoarece timpul a fost foarte scurt nu a mai trecut in registru desi are obligatia sa tina la dosar tot ce se inregistreaza in notariat, c-a atare trebuia sa aibe la dosar si documentul de anulare al contractului de vanzare-cumparare,in acest document este scris:
Catre judecatoria XXX Biroul de publicitate. Actul autentic nr xxx din data yy 1998 a fost anulat la cerea partilor EU in calitate de vanzator,si EL in calitate de cumparator,acestia retragandu-si consimtamantul privitor la instrainarea suprafetei de teren XXX situat in XXX ,si restituindui banii si terenul,partile revenind la situatia anterioara. Urmeaza sa procedati la efectuarea mentiunilor corespunzatoare in registrul de transcriptiuni si inscriptiuni la pozitia xxx din data de xx 1998. numar inregistrare pe act cu data ; 3 numere diferenta fata de numar inregistrare act vanzare-cumparare. un sfat ??? sau ajung la avocat???
cu multa stima si multumesc inca o data
Domnule, mergeti din nou la OCPI si cereti o hartie scrisa, nu opinii si nazuinte ale salariatilor de acolo. Nu mai bagati in seama toti functionarii cu salariul minim pe economie, dumneavoastra trebuie sa va rezolvati problema si cu asta, basta!
Aveti doua documente alternative pe care le puteti cere:
1. certificat de sarcini (daca terenul nu este intabulat) - costa 100 lei si dureaza 5 zile lucratoare sa vi-l dea, din momentul depunerii cererii; SAU
2. extras de carte funciara pentru informare (daca terenul este intabulat) - costa 20 lei si dureaza 4 zile lucratoare sa vi-l dea, din momentul depunerii cererii.
In aceste hartii scrie exact cine este inregistrat ca proprietar acum in cartea funciara (sau registrul de transcriptiuni).
Parerea mea sincera este sa mergeti la un alt notar sa va ajude cu obtinerea acestor documente, va costa tot atat si nu mai stati la coada la OCPI. In plus, notarul stie exact ce sa ceara, pe cand dumneavoastra, care aveti poate alta profesie, nu stiti ce sa le cereti si iar va trimit inapoi acasa.