In dupa-amiaza zilei de 14.03.2013 in jurul orelor 15,am intrat in magazinul P.C. din Botosani impreuna cu sotia hotarati sa cumparam in rate un televizor pentru ca cel de acasa se stricase.Cu foarte mare amabilitate ni s-au prezentat mai multe articole,iar noi am optat pentru un LED Philips.
Dupa o scurta prezentare de catre 2 tineri gestionari ,a fost pus in functionare si da functiona,intre timp d-na de la etajul I ce raspunde de raion a facut si factura (foarte bucuros ca toate merg ca pe roate)m-a invitat sa o semnez,mentionez ca am achizitionat si un suport de prins pe perete.Dupa ce am semnat factura am fost invitat sa cobor la parter pentru a perfecta actele,la care eu am intrebat ce se inampla cu LED-ul,am primit raspunsul ,,Mergeti linistit impachetam noi,semnati actele si veniti sa-l luati”
In urma mea din relatarile sotiei care era in fata lor,cei doi tineri gestionari trageau din rasputeri sa desfaca suportul fix(stativ) .Dupa o perioada destul de mare au reusit cu greu sa-l dezansambleze si sa-l impacheteze repede(la asta se pricep)Dupa aproximativ 15 minute am revenit la etaj,gestionarii s-au oferit sa-l duca ei jos la masina,am multumit respectuos si l-am dus eu.In masina l-am asezat cu mare grija fiind constient ce transport (fragilitatea si valoarea lui).Ajunsi la tara dupa alte probleme in gospodarie in jurul orelor 21 am desfacut cutia cu grija am scos LED-ul si am observat o pata in partea stanga jos a ecranului am inceput sa am banuieli ca ceva nu este in regula,l-am conectat la o sursa de curent,la riceiverul de la Romtelecom(dolce)si l-am deschis conform instructiunilor primite (la Bt.la magazin nu primisem instructiunile in limba romana ,cu toate ca am cerut, nu avem am primit raspunsul),iar in locul unde eu am vazut acea pata cand l-am scos din cutie nu se puteau viziona imaginile transmise .
Atunci mi-a fost foarte usor sa-mi dau seama ca cei doi tineri gestionari incercand sa scoata suportul l-au strans (LED-ul) mai tare cu mana.
A doua zi la prima ora m-am prezentat la magazinul respectiv si am inceput sa explic nu avrut nimeni sa ma ia in seama in cele din urma am mers cu unul din cei doi gestionari si s-a facut o expertizare si s-a constatat cea ce si eu constatasem ca e spart displeiul lucru ce nu intra in garantie .Am cerut condica de sugestii si reclamatii au spus ca nu au ,am insistat mi-au intins un caiet sa scriu ce vreau in el,am cerut sa -mi inregistreze un memoriu pe care-l facusem eu ,au raspuns sec nu inregistram noi asa ceva,bine indicati-mi unde pot face acest lucru -in alt oras la aproximativ 40 km de Bt.(D)am primit raspunsul,dati-mi va rog nr de tel-refuz categoric,am cerut sa verificam camerele de supraveghere ce credeti ca mi-au raspuns-,,Aduceti si dv imaginile de acasa''si stiti va spun sincer nu am pus camere de supraveghere acasa dintr-o odaie in alta.Am lasat Led-ul la ei si am plecat la Protectia Consumatorului unde am depus o plangere am povestit cu buna credinta si am cerut ca sa fiu si eu prezent cand se face vizionarea inregistrarilor din magazin.Mergeti linisit va vom anunta noi.Si timpul trecea eu imi faceam griji sa nu se stearga imaginile singura mea proba ca nu mint .De la O.PC. nici un raspuns imi iau inima in dinti dau telef.la ei ,aflu ca, cazul a fost repartizat d-lui insp.X,il cer la tel.dar dansul era in teren,sun a doua zi d-l.este in sedinta ,sunati maine,in cele din urma dau de domnul insp.la tel.si imi spune ca este spart displei-ul lucru pe care eu il stiam,ca a stat de vorba cu patronul magazinului si ca eu este posibil sa-l fi spart,am simtit cum cade cerul pe mine,am intrebat de vreo trei ori daca a vizionat imaginile din magazin dupa care a raspuns balbait ca da ,dar ce il invat eu pe el cum sa faca cercetari,i-am amintit ca am cerut in sesizarea catre O.P.C.sa fiu si eu invitat la vizionarea imaginilor de atunci , sa nu le stearga , despre refuzul gestionarilor de a-mi da condica de sugestii si reclamatii la care insp. a spus sec si rece ,,ce te intereseaza pe tine de asta ai spart Led-ul si acum te agati de orisice'',gresit am spus ,eu vreau dreptate.Da, a zis el o sa primesti tu raspunsul acasa si o sa vezi tu cata dreptate ai. E clar dupa intalnirea insp.cu patronul lantului de magazine care e si raspunsul .Ce ma invatati sa fac ,sunt disperat.Multumesc
Obiectul este in garantie asa ca se va repara sau se va inlocui . Pastrati factura si chitanta , garantia si daca nu se rezolva pe cale amiabila puteti sa-i chemati in judecata pentru restituirea pretului.
Cu garantia nu faceti nimic, spargerea ecranului nu face obiectul garantiei. Drept urmare nu o sa vi-l inlocuiasca sau repare gratuit nimeni. OPC-ul e departe de ceea ce ar trebui sa fie si nu cred ca va vor ajuta in mod real intr-un sens. O sa primiti un raspuns in care o sa va informeaze ca reclamatia dvs. e sau nu intemeiata. Si atat. Singura solutie e instanta. Dar trebuie sa dovediti ca dreptatea e de partea dvs. si e cam greu. Nici imaginile surprinse de camerele de supraveghere (daca vor exista) nu cred ca va vor ajuta prea mult. De obicei rezolutia e mica si nu cred ca se va distinge momentul cand s-a petrecut incidentul. Cu parere de rau, nu cred ca veti mai rezolva ceva chiar daca dreptatea este de partea dvs. Incercati si la Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Romania (office@apc-romania.ro) poate va ajuta cu un sfat.
Obiectul este in garantie asa ca se va repara sau se va inlocui . Pastrati factura si chitanta , garantia si daca nu se rezolva pe cale amiabila puteti sa-i chemati in judecata pentru restituirea pretului.
@remuss a precizat ca displeyul nu intra in garantie. Poate asa scrie in contract.
Intr-adevar e greu de dovedit.....,totusi ca sa nu iasa ei bine,puteti sa faceti o reclamatie ca nu v-a inmanat si un manual de utilizare de folosire in lb.romana.
poate vor primi si ei o amenda.
am spus inspectorului de pa P.C.ca magazinul nu are condica de sugestii si reclamatii si chiar directorului de la P C.si m-au intrebat ce reclam eu defectiunea Led-ului sau condica
In opinia mea,puteti sa mentionati ca nu vi s-a inmanat manualul de instructiuni in lb.romana. Am inteles ca cei de la magazin,va acuza pe dvs ca ati fi distrus display-ul cand l-ati scos. Dar dvs nu ati avut materialul de instructiuni in lb.romana ca sa cititi ca nu trebuie sa atingeti display-ul.
Incercati si aceasta varianta de reclamatie.
Succes.