avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1922 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Inlocuirea unui produs aflat in garantie
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Inlocuirea unui produs aflat in garantie

Buna,
Am si eu o problema si as dori sa stiu daca m-ati putea ajuta cu niste informatii. Pe data de 30aprilie a.c, am achizitionat componente pentru un nou pc (pl. de baza, video, rami, monitor etc). Dat fiind ca nu aveau toate produsele disponibile pe stoc, in data de 30 aprilie am ajuns acasa doar cu monitor, placa de baza, carcasa, ram si dvd-wr. In data de 6mai, am fost la sediul respectivei firme pt a ridica si restul componentelor. Montarea unitatii s-a facut in seara de 6mai, iar punerea ei in functiune in data de 7mai.
Pe 7mai, am constatat, ca monitorul - mentionez ca acesta nu avea nici un fel de defect exterior, fiind in stare intacta - afiseaza in partea jos o portiune de pixeli morti lunga cam de 8cm si inalta de aprox. 2, plus niste linii de-a lungul ecranului care-si schimbau culoarea fct de culoarea backgroundului [ link extern ]
A2a zi, am mers cu monitorul la magazinul de la care am luat monitorul - din nefericire am ajuns dupa ora in care am fi putut sa-l depunem pt garantie. Am revenit la ei in data de 9mai, au primit monitorul, urmand sa-l trimita la producator pt service si sa ne dea un raspuns in 14 zile. Au invocat faptul ca produsul nu poate fi inlocuit cu un altul pana monitorul nostru nu se intoarce din garantie, intrucat nu a fost semnalata problema in 48 de ore de la data de achizitie - aici totusi ma intreb, daca am achizitionat pc-ul pe componente, ei ne-avand in stoc toate piesele la momentul achizitiei, cum as fi putut constata ca monitorul este defect in cele 48 de ore?

Astazi 20/05, am primit de la ei urmatorul raspuns:
"Va informam ca produsul Monitor LED BenQ GL2250HM 21.5 inch 2ms GTG black [ GL2250HM ] nu mai beneficiaza de garantie deoarece are ecranul spart si acest defect nu este acoperit de garantie.Dupa SMS,va asteptam la sediul ...... pt. a ridica produsul"

Moment in care m-am blocat, pt ca in primul rand produsul cand a fost dus la ei pt solutionarea problemei nu avea nici un ecran spart. Daca ar fi avut ecranul spart, ma gandesc ca nici duduia de la ghiseu cand l-a verificat pt a-l receptiona pt garantie nu l-ar fi primit, nu?

Prin urmare, puteti sa imi oferiti vreun sfat legat de aceasta problema?
Va multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 20:24, 21 Mai 2014
verificarea monitorului nu are nimic de a face cu componentele pentru PC. dacă au cerința de 48 de ore, asta e.
în ceea ce privește ecranul spart, aveți vreun document care s-a întocmit la returnarea monitorului?
Cand am predat la ei monitorul pentru a fi trimis spre garantie, s-a intocmit un document, unde la sectiunea de tip defect scrie pixeli morti in zona centrala (observatie notata de domnisoara care a facut receptia produsului), fara nici o alta observatie privind gradul de dauna fizica. Mentionez ca la predarea monitorului spre garantie, domnisoara de acolo, l-a scos din cutie si la verificat de eventuale defecte fizice (zgarieturi, indoituri pe rama monitorului).

Va multumesc.
Ultima modificare: Marți, 20 Mai 2014
Ponnypuff, utilizator
In opinia mea faptul ca produsul a fost receptionat pentru service fara a se mentiona ca e spart e in favoarea dvs. Un astfel de defect nu ar fi trecut neobservat.

Cereti inlocuirea de care aveti dreptul sa beneficiati si daca va refuza spuneti ca le veti face reclamatie la ANPC in care veti preciza inclusiv ca v-au refuzat promisiunea de a schimba monitorul in 48 de ore de cand ati intrat in posesia lui. Data intrarii monitoarelor in magazin se poate vedea in evidentele lor.

Cititi acest topic ca sa vedeti cum trebuie sa fie intocmita o reclamatie adresata ANPC:
www.avocatnet.ro/content/for...

Ultima modificare: Miercuri, 21 Mai 2014
Ares-3, moderator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Buna ziua, in urma unei comenzi online pe pc garage de un monitor ... ViitoareMamica ViitoareMamica Buna ziua, In urma unei comenzi online pe pc garage de un monitor de calculator, acesta a livrat produsul cu deschidere colet. La receptia coletului, cutia ... (vezi toată discuția)
Garantie laptop lenovo bise bise Buna ziua! In luna Decembrie a anului trecut am sesizat 3 pixeli morti pe lcd-ul laptopului meu Lenovo. Pentru ca acesta era inca in garantie am sunat la ... (vezi toată discuția)
Refuz accept returnare produs necorespunzator clony clony Reprezint un ONG si de Black Friday am zis sa beneficiem de reduceri si sa comandam un PC croit special pentru nevoile noastre. Am configurat unul pe situl ... (vezi toată discuția)