avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1309 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept penal - probleme serioase cu ... vatamare grava din culpa. accident rutier culpa comuna
Discuție deschisă în Drept penal - probleme serioase cu dreptul

vatamare grava din culpa. accident rutier culpa comuna

Buna ziua.Am ufost implicat intrun accident rutier cu un biciclist care circula pe timp de noapte fara vesta reflectorizanta,fara stopuri si fara lumina la biciclete.circulatia se desfasura la lumina farurilor.Din expertiza a rezultat culpa comuna deoarece am intrat pe caontrasens cu masina incercand sa evit biciclistul.Partea vatamata a obtinut despagubirea de la RCA-ul meu.As dorii sa-mi spuneti daca exista posibilitatea sa nu mi se anuleze permisul de conducere in urma deciziei judecatorului.Mentionez ca asta imi este singurul mijloc de supravietuire deoarece lucrez ca sofer si sunt singurul intrtinator al familiei.Nu am fost sub influienta alcoolului. VA MULTUMESC.
Cel mai recent răspuns: tudorcornel , utilizator 13:55, 27 Martie 2013
OUG 195/2002 are urmatoarea prevedere:
Art. 114. - (1) Anularea permisului de conducere se dispune în următoarele cazuri:
a) titularul permisului de conducere a fost condamnat printr-o hotărâre judecătorească rămasă definitivă pentru o infracţiune care a avut ca rezultat uciderea sau vătămarea corporală a unei persoane, săvârşită ca urmare a nerespectării regulilor de circulaţie;

Ca urmare, trebuie sa se stabileasca daca vatamarea corporala reprezinta rezultatul nerespectarii de catre dvs. a regulilor de circulatie, lamurindu-se in mod concret in ce anume a constat incalcarea.
Imprejurarea ca ati intrat pe contrasens tocmai pentru a evita un accident nu este, in opinia mea, de natura sa atraga raspunderea dvs. si urmeaza sa va faceti apararile temeinic.