avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 780 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... doresc sa stiu
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

doresc sa stiu

As dori sa stiu daca cineva are voie sa-ti schimbe incadrarea din inginer in tehnician fara acordul tau. Mentionez ca eu sunt inginer minier si lucrez ca inginer la protectia muncii,iar functia care vor sa mi-o ofere este ISU pe post de tehnician la documente secrete .
Fata de cele aratate mai sus va rog sa-mi spuneti cum sa procedez si daca are cineva voie sa -mi schimbe incadrarea fara aprobarea mea.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 18:34, 28 Aprilie 2013
Modificarea functiei de incadrare se face numai prin acordul partilor si prin incheierea a unui Act Aditional. Nimeni nu va poate inpune, precum si a schimba/ modifica vreo clauza contractuala fara acordul dvs.
Nu, nimeni nu va poate schimba incadrarea pe care o aveti, fara voia dvs. Ati semnat un contract de munca pentru un anumit post iar el se poate modifica numai cu acordul dvs.

Orice modificare de functie daca ati accepta presupune sa aveti pregatire necesara, sa vi se faca un instructaj pt noua functie, o evaluare de riscuri...mai multe si foarte important alte sarcini si atributii si poate bani mai putini sau mai multi, dupa caz.

Aveti aici extras din codul muncii pe care il gasiti pe net si il puteti studia ca sa stiti ce drepturi aveti.

Art. 41
(1) Contractul individual de muncă poate fi modificat numai prin acordul părţilor.
(2) Cu titlu de excepţie, modificarea unilaterală a contractului individual de muncă este posibilă numai în cazurile şi în condiţiile prevăzute de prezentul cod.
(3) Modificarea contractului individual de muncă se referă la oricare dintre următoarele elemente:
a) durata contractului;
b) locul muncii;
c) felul muncii;
d) condiţiile de muncă;
e) salariul;
f) timpul de muncă şi timpul de odihnă.
Art. 42
(1) Locul muncii poate fi modificat unilateral de către angajator prin delegarea sau detaşarea salariatului într-un alt loc de muncă decât cel prevăzut în Contractul individual de muncă .
(2) Pe durata delegării, respectiv a detaşării, salariatul îşi păstrează funcţia şi toate celelalte drepturi prevăzute în Contractul individual de muncă .
Art. 43
Delegarea reprezintă exercitarea temporară, din dispoziţia angajatorului, de către salariat, a unor lucrări sau sarcini corespunzătoare atribuţiilor de serviciu în afara locului său de muncă.
Art. 44
(1) Delegarea poate fi dispusă pentru o perioadă de cel mult 60 de zile calendaristice în 12 luni şi se poate prelungi pentru perioade succesive de maximum 60 de zile calendaristice, numai cu acordul salariatului. Refuzul salariatului de prelungire a delegării nu poate constitui motiv pentru sancţionarea disciplinară a acestuia.
(2) Salariatul delegat are dreptul la plata cheltuielilor de transport şi cazare, precum şi la o indemnizaţie de delegare, în condiţiile prevăzute de lege sau de contractul colectiv de muncă aplicabil.
Art. 45
Detaşarea este actul prin care se dispune schimbarea temporară a locului de muncă, din dispoziţia angajatorului, la un alt angajator, în scopul executării unor lucrări în interesul acestuia. În mod excepţional, prin detaşare se poate modifica şi felul muncii, dar numai cu consimţământul scris al salariatului.
Art. 46
(1) Detaşarea poate fi dispusă pe o perioadă de cel mult un an.
(2) În mod excepţional, perioada detaşării poate fi prelungită pentru motive obiective ce impun prezenţa salariatului la angajatorul la care s-a dispus detaşarea, cu acordul ambelor părţi, din 6 în 6 luni.
(3) Salariatul poate refuza detaşarea dispusă de angajatorul său numai în mod excepţional şi pentru motive personale temeinice.
(4) Salariatul detaşat are dreptul la plata cheltuielilor de transport şi cazare, precum şi la o indemnizaţie de detaşare, în condiţiile prevăzute de lege sau de contractul colectiv de muncă aplicabil.

Art. 48
Angajatorul poate modifica temporar locul şi felul muncii, fără consimţământul salariatului, şi în cazul unor situaţii de forţă majoră, cu titlu de sancţiune disciplinară sau ca măsură de protecţie a salariatului, în cazurile şi în condiţiile prevăzute de prezentul cod.
dar daca intreprinderea mi-a facut propunerea ca eu sa lucrez la I S U ( situatii de urgenta) eu fiind inginer si eu nu doresc sa lucrez acolo ,intrepinderea poate sa ma oblige sa lucrez pe acest post daca eu nu am nici un fel de acte pentru ocuparea acestui post?
mentionez ca mie nu mi sa desfintat postul iar acest post de la ISU e tot cu studii superioare si daca mi se da acest post trebuie sa-mi pastreze acelasi salariu sau e voie sa mi-l micsoreze?
Mesaj reeditat
@ dodorel62

Data post: Duminica, 28 Aprilie 2013, 14:34
Forum Dreptul muncii - contract de munca, demisie, salariu si altele
Subiect Probleme cu boala profesionala

Mentionez ca lucrez ca inginer si am Boala Profesionala ,iar pana acum ioa lucrat ca inginer la Sanatate in munca si in perioada cand eu eram internat in spital si apoi in concediul medical mi-au emis o dispozitie de mutare din functia de inginer la biroul mai sus mentionat in functia de inginer la Situatii de Urgenta.Mentionez ca biroul in care m-au mutat este unul impropiu ingust , cu peretii mucegaiti ,prezentand vizibile urme de scurgeri de apa din tavan si acesta nu a fost niciodata un birou el fiind doar o magazie .
Intrebarile mele sunt :
1. Daca eu eram in concediul medical aveau voie sa-mi emita o dispozitie de mutare din functia unde eu am calificare si documente ce atesta ca pot ocupa acel post si sa ma mute pe un post unde eu nu am nici o calificare ,iar pe dispozitie scrie clar urata contractului nedeterminata si tot acolo mai scrie perioada de proba 90 de zile
2.Daca eu am BP aveau voie sa-mi dea un birou ingust neaerisit,prost iluminat si u mucegai tinand cont ca am probleme cu sistemul respirator?
3.Poate intr-un contract sa fie trecut Durata contractului nedeteerminata si perioada de proba?
4.Daca contractul de munca este pe perioada determinata ce se intampla dupa perioada de proba?
1. Daca eu eram in concediul medical aveau voie sa-mi emita o dispozitie de mutare din functia unde eu am calificare si documente ce atesta ca pot ocupa acel post si sa ma mute pe un post unde eu nu am nici o calificare ,iar pe dispozitie scrie clar urata contractului nedeterminata si tot acolo mai scrie perioada de proba 90 de zile
2.Daca eu am BP aveau voie sa-mi dea un birou ingust neaerisit,prost iluminat si u mucegai tinand cont ca am probleme cu sistemul respirator?
3.Poate intr-un contract sa fie trecut Durata contractului nedeteerminata si perioada de proba?
4.Daca contractul de munca este pe perioada determinata ce se intampla dupa perioada de proba?
As dori sa-mi raspundeti concret la aceste intrebari fiindca referitor la schimbarea din functe am inteles

Alte discuții în legătură

Durata perioada de proba LIVIU NISTEA LIVIU NISTEA Care este durata maxima pentru perioada de proba in cazul unui salariat angajat ca muncitor calificat? (vezi toată discuția)
Perioada de proba madi60 madi60 Vreau sa angajez o persoana si o supun mai intai la o proba. 1. Cat poate fi maximum perioadei de proba ? 2. Dupa ce s-a terminat perioada de proba, ... (vezi toată discuția)
Revisal-urgent sallai sallai daca angajez pe perioada de proba de 30 de zile, contractul de munca este pe perioada determinata sau se poata pe perioada nedeteminata? multumesc (vezi toată discuția)