As dori sa stiu daca cineva are voie sa-ti schimbe incadrarea din inginer in tehnician fara acordul tau. Mentionez ca eu sunt inginer minier si lucrez ca inginer la protectia muncii,iar functia care vor sa mi-o ofere este ISU pe post de tehnician la documente secrete .
Fata de cele aratate mai sus va rog sa-mi spuneti cum sa procedez si daca are cineva voie sa -mi schimbe incadrarea fara aprobarea mea.
1. Angajatorul răspunde de organizarea activităţii de asigurare a sănătăţii şi securităţii în muncă şi prevede în regulamentul intern, în mod obligatoriu reguli privind securitatea şi sănătatea în muncă.
art. 6 (1) din Legea nr.319/2006 - Angajatorul are obligaţia de a asigura securitatea şi sănătatea lucrătorilor în toate aspectele legate de munca.
....
Art. 7 (1) În cadrul responsabilităţilor sale, angajatorul are obligaţia sa ia măsurile necesare pentru:
a) asigurarea securităţii şi protecţia sănătăţii lucrătorilor;
....
2. Orice tip de c.i.m. care se incheie poate cuprinde si o perioada de proba ... astfel :
art.31 C.mun.
(1) Pentru verificarea aptitudinilor salariatului, la incheierea contractului individual de munca se poate stabili o perioada de proba de cel mult 90 de zile calendaristice pentru functiile de executie si de cel mult 120 de zile calendaristice pentru functiile de conducere.
(2) Verificarea aptitudinilor profesionale la incadrarea persoanelor cu handicap se realizeaza exclusiv prin modalitatea perioadei de proba de maximum 30 de zile calendaristice.
.....
art.85 C.mun.
Salariatul încadrat cu contract individual de muncă pe durată determinată poate fi supus unei perioade de probă, care nu va depăşi:
a) 5 zile lucrătoare pentru o durată a contractului individual de muncă mai mică de 3 luni;
b) 15 zile lucrătoare pentru o durată a contractului individual de muncă cuprinsă între 3 şi 6 luni;
c) 30 de zile lucrătoare pentru o durată a contractului individual de muncă mai mare de 6 luni;