Practic, actiunile unei asociatii de proprietari ar trebui sa se subsumez scopului pentru care ea a fost infiintata (asigurarea conditiilor normale de functionare a locuintelor ).
Practic, asociatia de proprietari nu poate emite facturi de plata a unor servicii de curatenie pentru alta asociatie, intrucat aceasta activitate nu este prevazuta in obiectul de activitate al asociatie si nici in statutul ei.
Ba mai mult chiar, asociatiile sunt asimilate ONG-urilor, fara scop patrimonial.
Ca sa se creeze o aparenta de legalitate, atunci ar trebui sa se incheie un contract de prestari servicii( curatenie) intre cele doua asociatii, prin care sa se stabileasca conditiile in care asociatia a carei angajata este femeia de serviciu presteaza acest serviciu in favoarea celeilalte asociatii,modalitatea de plata a serviciului si termenele,urmand ca facturile sa fie emise potrivit contract.
Deci este legal ca o asociatei sa incheie un contract de prestari servicii pentru alta asociatie si in baza lui sa emita o factura pentru munca prestata .Am sunat la ITM si mi-a raspuns sec, ca trebuie contract de munca.Problema este ca asociatia este compusa din 10 apartamente si numai actele de angajare a femei sunt mai mari decat primeste intro luna.
Va multumesc!