Ma confrunt cu o lipsa de actiune a unui comisar din Protectia Consumatorului sau mai bine spus acesta face lobby pt operatorul economic sa ma convinga sa accept un bun reparat in locul unuia nou.
In urma unei sesizari adresate acum 3 luni catre Protectia Consumatorului, am primit raspuns ca reclamatia este intemeiata si se dispune ca in termen de 20 zile operatorul economic sa ia toate masurile si sa aduca instalatia in stare de functionare.
Au trecut cele 20 zile, am fost la sediul OJPC sa discut cu comisarul care mi-a solicitat ingaduinta si m-a asigurat ca situatia se va rezolva.
Opeartorul economic s-a prezentat, a demontat una din piesele componente si dupa cateva zile s-a intors cu ea"reparata"-intr-o stare deplorabila, lucrata cu ranga, cu garnituri lipsa si rama deformata. In aceasta situatie am interzis montarea respectivei componente.
Mentionez ca in niciun moment comisarul caruia i-a fost repartizat cazul nu a fost prezent la fata locului si nu a cerut niciun fel de document sau autorizatie de reparatie firmei respective asa cum este prevazut in Procedura de solutionare a reclamatiilor.
Am discutat cu importatorul care autorizase firma respectiva sa vanda si sa faca instalari si ei mi-au confirmat ca firma a fost autorizata doar pt instalare nu si pentru reparatii.
Am trimis documentul la comisarul respectiv si l-am sunat din nou iar acesta m-a intrebat foarte afectat cu ce ma deranjeaza sa accept piesa asa reparata ca o sa-i ceara el o hartie ....In plus operatorul economic afirma ca a fost sfatuit de comisar sa-si ia un martor care sa ateste faptul ca nu i-am dat voie sa monteze si "se scoate"...
Care ar putea fi actiunile urmatoare?
_avand in vedere ca au trecut mai mult de 3 luni de la sesizarea catre OJPC, mai mult decat cele 30 zile prevazute de lege, fara sa primesc vreun raspuns
_tinand cont de atitudinea vadit partinitoare a comisarului fata de firma respectiva
Mentionez ca instalatia se afla inca in garantie, piesa respectiva putea fi schimbata/reparata daca importatorul ar fi fost chemat sa faca o constatare dar operatorul economic in loc sa procedeze la acest lucru a incercat sa rezolve acest lucru fara sa fie autorizat in acest sens(banuiesc ca sa-si acopere incompetenta pt ca la fiecare solicitare a rezolvat doar efectul-oprirea instalatiei- fara sa determine cauza si sa o elimine-probabil importatorul ar fi constatat ca deteriorarea s-a produs din vina lui)
Avand in vedere termenul precizat contactati personal inspectorul sef al autoritatii de protectia consumatorului si detaliati succesiunea de evenimente,care in fapt nu a condus la remedierea situatiei si solutionarea plangerii adresate ANPC