Am fost angajat la o firma din Pitesti in anul 2011, pe o perioada de 6 luni de zile. Actualmente sunt student, fara nici un venit lunar (somer fara venit). Am vrut sa ma inscriu la un curs de anteprenoriat finantat de UE, pentru tinerii fara venit. Dupa verificarile care le-au facut, in revisal (scos de ei de la ITM) apar cu contract de munca activ la aceeasi firma la care am activat in anul 2011. Fapt care a dus la pierderea cursului. Am fost personal la ITM si mi-au confirmat ca in revisalul vechi apar in continuare ca angajat, insa in revisalul nou s-a operat. La casa de asigurari figurez tot ca angajat, fiind nevoit sa platesc orice reteta medicala emisa ca si salariat. De la firma am primit decizia de incetare, fisa fiscala si copia dupa contract. Am vorbit cu cei de la firma care dupa verificari mi-au dat dreptate, insa mi-au spus sa ma duc la ITM cu decizia de incetare fapt care nu este posibil pentru ca eu fost angajat sa pot opera in revisal.
Firma poate fi trasa la raspundere legal sa fiu despagubit? Care sunt legile care-mi dau sansa sa-mi fac dreptate?
Tin sa amintesc ca in tot acest timp, 2 ani eu am figurat si figurez inca ca angajat in revisal la aceasta firma. In tot acest timp orice cheltuiala am avut am platit ca si salariat.
In august 2011 deja a intrat in vigoare noua versiune a programului ... prin urmare, nu vad cum apare in versiunea veche ca sunteti activ ... trecerea s-a facut incepand cu 15.08.2011
Contractul individual de munca a incetat cu data de 1 septembrie 2011. Astazi de la ITM Sibiu mi s-a confirmat ca sunt activ in revisalul vechi, in cel nou nu apar ca si activ.
Este si normal in varianta veche a revisal-ului sa apareti activ ... intrucat c.i.m. a incetat dupa intrarea in vigoare a HG nr.500/2011.
Versiunile dupa care se cauta de catre ITM sunt : HG nr.161/2006 si HG nr.500/2011 ... pe prima verisune ar trebui sa apareti activ , pe cea de-a doua incetat.
Control
violetaanna