avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 632 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Gestiune nepredata
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Gestiune nepredata

In situatia schimbarii presedintelui de asociatie de proprietari, administratorul nu a predat fostului presedinte nici o gestiune, nici un act contabil, pentru a fi predate noului presedinte de catre cel vechi, este legal acest lucru? Cum ar fi trebuit procedat legal?
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 12:51, 19 Aprilie 2013
Administratorul trebuie sa predea gestiunea presedintelui nou. Intocmeste situatia activ pasiv la zi (demonstrand ca sumele inscrise in acea situatie sunt cele reale) ,intocmeste extrasele furnizorilor, restantieri ,etc. plus toate registrele contabile operate la zi.Presedintele daca nu are aceasta situatie poate incheia un proces verbal ca nu a primit-o insa trebuie sa fie atent
Ultima modificare: Joi, 11 Aprilie 2013
CRINA1, utilizator
Daca "administratorul nu a predat fostului presedinte nici o gestiune" asa cum spuneti, inseamna ca aceasta gestiune este la administrator.
Apoi acele documente "pentru a fi predate noului presedinte de catre cel vechi", asa cum spuneti ar fi trebuit ca vechiul presedinte sa lea detina. Ori dupa cum reiese din prima afirmatie acestea sunt la administrator si nu la vechiul presedinte. Daca vechiul presedinte nu are aceste acte (pentru ca sunt la administrator), acest nou presedinte sa le preia de la administratorul care le are.
Ca de unde nu-i nici Dumnezeu nu cere!

Legal:
1. Toate actele asociatiei stau in sediul asociatiei unde au acces presedintele, administratorul, cenzorul...
2. Cand se alege alt presedintele. Se intalneste noul cu vechiu presedinte la asociatie, cu administratorul, cenzorul, alti membri ai comitetului care au timp. Discuta, i se arata noului presedinte pe unde si cum sunt asezate registrele, dosarele, documentele asociatie... Se incheie un proces verbal intre cei doi presedinti si se consemneaza acolo ca s-a predat stamplila si cateva documente concret ca de exemplu: cartea de imobil, cartile tehnice ale blocurilor din asociatie, dosare cu procese sau alte litigii in curs, dosare cu contractele incheiate cu furnizorii...
3. Dosarele cu liste de plata, facturi, registre de fonduri, registrul de casa, chitantiere, ffacturi... raman in continuare la administrator, casier, contabil... dar tot in sediul asociatiei si nu acasa la ei ca si cele de la punctul 2 care sunt in raspunderea presedintelui.

Adica, presedintele nu ia in primire acte contabile, obiecte in gestiune, bani din casa s.a.m.d. Are acces la ele, le poate verifica, dar acestea sunt suportul si instrumentele de lucru ale administratorului, casierului, contabilului, cenzorului...

Ultima modificare: Joi, 11 Aprilie 2013
Adriantot, moderator
Inteleg. Deci daca administratorul nu a fost descarcat niciodata de gestiune si nu a facut vreun raport despre asta vechiului presedinte, nu a predat gestiunea vechiului nu e nici o problema. Noul presedinte il poate lua cu tot cu gestiunea nedescarcata de la vechiul. Ala vechi nu are responsabilitate asupra a ceea ce a facut sau nu a facut administratorul cu banii asociatiei? Cum ii preda celui nou, doar actele? E de ajuns? Nu se preda si gestiunea? Eu stiu ca in fiecare an se face descarcare de gestiune. La noi nu s-a facut vreodata. Nedescarcat de gestiune, administratorul trece de la un presedinte la altul ca gisca prin apa?
Multumesc.
Descarcarea de gestiune este de fapt un raport, o dare de seama asupra gestiunii asociatiei.
Atunci cand se face schimbarea de conducere, dar si intermediar, in cadrul AG anuale se face acest raport asupra situatiei soldurilor ACTIV - PASIV, se face un raport asupra executiei bugetare a BVC votat la AG precedenta.

Nu sunt convinsa ca este o imagine prea sugestiva, dar pare a fi ca avem un oloi cu lichid in el, de-a lungul anului vedem doar oloiul, noi proprietarii, dar la AG, oloiul de descarca, se deverseaza in alt vas, se cantareste, se masoara proprietatile lichidului astfel incat, noi proprietarii, beneficiari, dar si contributori ai/la lichidul din oloi sa vedem daca continutul este cel care trebuie sa fie, daca este cel la care ne-am fi asteptat sa fie, optimist vorbind.
Apoi lichidul se incarca inapoi in oloi si ne facem planul cum sa facem cu acesta pentru inca un an de zile, adica ne facem un BVC.


Costin Savescu a scris:
Deci daca administratorul nu a fost descarcat niciodata de gestiune si nu a facut vreun raport despre asta vechiului presedinte, nu a predat gestiunea vechiului nu e nici o problema. Noul presedinte il poate lua cu tot cu gestiunea nedescarcata de la vechiul.


Cu scuze dar amestecati totul si nu mai intelegem nimic.
Administratorul nu trebuie sa se descarce de gestiune, cum spuneti dumneavoastra. Administratorul isi face treaba de administrator conform CIM.
Administratorul nu trebuie sa faca raport fostului sau actualului presedinte despre gestiune.
In situatia schimbarii administratorului, in conditii normale, cel vechi preda celui nou in prezenta presedintelui ori a altor membri ai comitetului sau a comisiei de cenzori.

Noul presedinte isi face treaba de presedinte si nu-l preia pe administrator cu tot sau fara gestiune, descarcata sau nedescarcata. Este presedinte ales, coordoneaza activitatea administratorului, contabilului, casierului..., colaboreaza cu cenzorii, verifica, discuta si decide impreuna cu membrii comitetului s.a.m.d.
In situatia schimbarii presedintelui, in conditii normale, presedintele vechi se intalneste cu noul ales, discuta si-i preda stampila, aratandu-l dosarele cu documentele existente in sediul asociatiei...

Am precizat atat pentru administrator cat si pentru presedinte ca asa se intampla "in conditii normale" pentru ca sunt si situatii deosebite (deces, disparitie, lipsa de vointa de colaborare...) cand noul angajat sau noul ales nu are de la cine prelua ceva, nu are cu cine discuta... De la caz la caz, cei noi se vor descurca mai greu ori mai usor, dupa cum se pricep, dar daca si-au asumat responsabilitatea unei asemenea activitati trebuie sa o duca la capat. Viata merge inainte si pentru orice se gasesc solutii.

Alte discuții în legătură

Predare de la o firma de administrare asociatie la alta firma Georgeta2016 Georgeta2016 Sunt presedinte la o asociatie de proprietari si firma cu care am avut contract de administrare-inclusiv casierie pana la 1.12 nu vrea sa predea documentele ... (vezi toată discuția)
Pe cati ani se face o expertiza contabila ContSters13909 ContSters13909 eu trebuie sa predau gestiunea asociatiei si vreau sa fac un inventar al tuturor actelor predate ,facturi ,chitante...., pe o anumita perioada de ani si sa le ... (vezi toată discuția)
Administrator nou - primire gestiune abc2013 abc2013 Administratorul vechi si-a dat demisia, sperand sa nu dea socoteala (asociatia a angajat expert contabil autorizat pentru verificare). Adunarea Generala a ales ... (vezi toată discuția)