avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 790 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Retur produs electrocasnic - masina de spalat- pentru ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Retur produs electrocasnic - masina de spalat- pentru a fi schimbat cu alt model

Am achizitionat o masina de spalat rufe cu capacitate de 7kg de la un magazin online pe data de 12.04.2013 (vineri),folosind pentru plata produsului si un voucher (reprezinta un cupon de reducere), oferit de magazin pentru alte cumparaturi care le facusem anterior respectiv in luna martie ,conditia voucherului fiind ca va fi folosit in luna aprilie intr-o perioada care imi va fi anuntata de magazin,precum si conditiile (perioada voucher 12-21 aprilie ,cam 10zile ).Mi-a fost livrata sambata 13.04.2013. Am desigilato - adica indepartare cadrul de polistiren ,si suruburi fixare pentru transport ,cum arata in brosura atasata produsului,precum si am folosit-o pentru a vedea daca functioneaza si are ceea ce scrie in indicatiile tehnice : timpul de spalat standard este foarte mare 3 ore aproape,la spalarea in programul timp rapid nu imi facea clatirea buna (imi lasa balsam pe rufe) , o verificare mai atenta am constatat ca desi era trecut 7kg nu intra mai multe rufe decat in cea de 5kg ,sau nesemnificativ fata de cea de 5kg (si nu va ganditi ca am pus altele decat as fi pus in cea de 5kg ) -Concluzie :nu sunt multumit de ea .Am decis ca doresc sa o schimb cu alta care are capacitate mai mare ,si care are ceea ce ma nemultumeste la aceasta .
Am sunat luni dimineata (15.04.2013) sa vad procedura de schimbare produs : am fost informat ca daca am folosit-o si nu este sigilata (adica asa cum mi s-a adus in polistiren ,cu suruburi de fixare pt.transport ) nu mi se accepta schimbarea produsului respectiv returul lui ,cum scrie pe site-ul lor in conditiile de retur la produse electrocasnice ,si zic ei conform legii,deci pentru mine nu se poate.
Am cautat si eu sa vad conform legii cum e pentru produsele achizitionate online si am citit in lege ca in 10 zile pot fi returnate fara un motiv anume ,si nu se specifica ca trebuie sa fie sigilate (adica in ambalajul de transport in cazul meu ) sau ca nu trebuie sa fi fost folosite!
Sun din nou de pe alt numar si nu le mai zic ca am folosit-o sa vad macar care e procedura : trebuie sa fac o cerere pe site ,in 48h cineva o ridica ,o duce la un service sa vada daca nu sunt probleme la ea si sa-mi dea factura de retur ,pe care o folosesc cum vreau ,dar iar mi se specifica ca trebuie sa fie sigilata asa cum mi-a fost adusa altfel ,nu se aplica.Eu le zic ,cum adica sigilata ,ce puteam sa vad cand era in polistiren si plastic ? Raspunsul lor ca asa trebuie .Bine le zic ,asa voi face voi pune toate alea la loc,si imi zic ca atunci nu e problema ,dar in cazul meu pentru ca am achizitionat-o cu acel voucher ,daca ei nu termina la service de verificat daca nu sunt probleme cu produsul pana imi expira valabilitatea voucherului ,eu nu voi mai putea beneficia de el si voi primi numai banii pe care i-am dat eu peste valoarea voucherului,si ii folosesc cum doresc; in concluzie daca vreau alt produs trebuie sa-l platesc tot,pentru ca si operatorul mi-a zis poate dura si pana la 15 zile aceasta verificare,iar daca trec 15 zile voucherul mi-a expirat,dar imi zic sa sun si la departamentul service. Sun si la departamentul service ,ii intreb daca pot aduce produsul eu ,si sa pot urgenta verificarea aceasta -raspuns :nu se poate numai prin curier pe care il platesc,le zic si situatia mea ca am nevoie sa fie facuta pana pe 14.04.2013 ,si mi se spune ca se va face cand ii va veni randul (sa zic asa) (maxim 15 zile) lucratoare,dar ca sa dau un email la sesizari cu situatia mea si cei de acolo imi vor da un raspuns cu problema aceasta cu voucherul,sau chiar sa se poata urgenta.
Au si un magazin de prezentare ,ma duc acolo sa vorbesc cu cei de la service sa vad daca se poate rezolva ceva .Aici imi zice cineva (dupa ce s-a dus sa si vorbeasca cu cineva in spate ) ca voucherul acesta imi va fi prelungit (si aceasta doar pentru ca inca e valabil si acum ) cu perioada cat sta in acest service ,timpul de prelungire incepand din momentul in care-l ia curierul ,in baza procesului verbal de predare a coletului (awb),deci ca nu e problema il voi putea folosi pentru schimbarea produsului .
Pentru ca ,precum am aratat mai sus mi s-au dat 3 variante(nu am mai zis-o pe una zisa de alt angajat de acolo de la garantii/service,si iar am sunat la relatii cu clientii unde mi s-a zis ca nu e adevarat),si fiecare a zis altceva si dupa acest raspuns sun iarasi la relatii clienti si imi zic (sa zic asa final) ca pentru aceasta problema trimit un email la cei de la sesizari si imi vor raspunde ,in functie de volumul de seizari,intreb dar un numar de telefon la cei de la sesizari ,raspuns :nu exista numai pe email.Am intrebat nu exista cineva care imi poate zice ceva sigur :cei de la sesizari dar pe email .(voucherul l-am primit ,pentru ca am cumparat unele produse de valoare foarte mare).
Problema mea este ca dupa cele ce mi s-au zis ,se pare ca nu voi reusi sa mai folosesc voucherul :48h sa-l ridice ,sa zicem maxim miercuri ,si in service (daca ei au maxim 15 zile ) poate depasi destul de usor data de 21aprilie2013 in care imi expira voucherul.Nu prea cred ca se vor grabi sa vada daca masina are ceva probleme ,adica in maxim 2 zile ,ei nu lucreaza in week-end.
Nici nu stiu ce sa fac ,din ceea ce tot mi s-a zis de catre realtii cu clientii,ca daca incep returul mai platesc si bani ,trece termenul pana cand pot folosi voucherul si numai pot lua alta ca numai am momentan ,deci pierd si banii reprezentati de voucher.

In primul rand : In ceea ce v-am povestit exista vreo reglementare legala cu aceste vouchere oferite de magazinle online(sau alte magazine) ,pentru situatia in care eu vreau sa returnez acest tip de produs electrocasnic in cele 10 zile conform legii(masina de spalat rufe ,care este foarte voluminos si nu poate fi adus in magazinul de prezentare -unde l-ar fi schimbat pe loc - la departamentul garantii/service,si nu are decat varianta de a fi ridicat decat de ei si verificat tot la ei ,sa zic asa ),ca sa mi se prelungeasca (din cauza acestei proceduri care necesita timp ) cu timpul cat este verificata si se da avizul ca este in regula ,sa-mi poata fi data factura de retur ? Eu in definitiv vreau un schimb ,nu sa mi se dea banii inapoi ,dar asa e la ei iti dau banii si treaba ta ce faci ,nu e diferenta intre a schimba produsul si a vrea banii inapoi ,cel putin la procedura.
Adica ma refer la facilitatea de utilizare a voucherului pentru alt produs ,respectiv tot o masina de spalat ,dar cu capacitatea mai mare? Pentru ca mi s-a spus ca banii nu mi se vor da inapoi decat cei pe care i-am dat peste valoarea acestui voucher(si voucherul are o valoare destul de mare) .
Sunt acum multe magazine online care au aceasta promovare de reducere cu aceste vouchere ( iar pentru a le folosi se afiseaza conditiile ), dar in cazul in care am un produs electrocasnic sau altul care ei zic ca e voluminos ,si nu poti sa-l aduci la ei la magazinul de prezentare ,sa-l schimbi sau sa-ti dea banii pe loc ,si cum v-am zis cu voucherul meu care e intr-un termen ,nu prea am gasit ceva care sa fie prevazut de lege ? Dar poate nu stiu unde sa caut.
iar alta problema de ce mi se tot zice ca : daca l-am folosit si nu este sigilat -cum mi s-a adus in ambalajul de transport - nu mai intra in categoria celor care pot beneficia de schimbul in cele 10 zile ?
Eu n-am vazut in lege sa zica :daca a fost folosit ,sau daca nu e la fel cum v-a fost adus nu se mai aplica ,schimbul in cele 10 zile ?
Sper sa se inteleaga cat mai clar problema pe care o am ,din ceea ce am povestit .V-as ruga foarte mult ,daca se poate cat mai repede sa ma lamuriti .
Va multumes,cu respect .

Cel mai recent răspuns: liviu_z , utilizator 10:20, 16 Aprilie 2013
In baza documentelor de achizitie ,sesizati oficial ANPC
Sa sesizez ANPC ?Credeti ca ar fi vreo rezolvare?
Astazi as vrea sa ma duc la ei sa incerc sa vorbesc cu un manager .
Va multumesc.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Inlocuire produs cumparat gresit TudorB TudorB Buna ziua. Am comandat online un telefon mobil de la o firma din Bucuresti si m-am dus sa-l ridic personal de la ei de la sediu. Cand am ajuns acasa, mi-am dat ... (vezi toată discuția)
Magazin de bricolaj nu respecta politica de retur. ursul pacalit de vulpe. dorunc dorunc Buna ziua, In urma cu o saptamana am achizitionat un produs din magazinul de bricolaj romanesc D...In acest interval, produsul a fost folosit timp de doua ... (vezi toată discuția)
Produs cumparat online defect sod54321 sod54321 Am cumparat online un notebook ASUS de la Domo. A functionat 2 ore si apoi s-a oprit brusc. Am sesizat defectiunea in aceiasi zi, 7.01.2015 (seara la 9:03), ... (vezi toată discuția)