Buna dimineata.
La noi in bloc sunt 3 restantieri la intretinere care de cca 5 ani care au in prezent datorii cam de 6-7000 lei pe apartament ( numai intretinere, fara alte penalizari). Cu mare greutate s-a pornit actiunea la judecatorie.
Astazi cand s-a afisat lista de intretinere pe martie am vazut inscrisa o suma la cheltuieli gospodaresti si mi s-a spus ca sunt banii cheltuiti petru xeroxurile facute dupa liste si dosare lunare pe cinci ani in urma, la restantierii dati in judecata
Consider ca aceasta cheltuiala trebuia pusa FIX in sarcina celor trei apartamente datornice si nu sa platim ceilalti pentru aceste documente necesare la judecata.
Dumneavoastra ce parere aveti? Cum era legal de procedat?
Multumesc pentru ajutor, pentru rabdarea cu care ne ascultati si ne indrumati.
Cheltuielile despre care vorbiti vor fi puse in sarcina debitorilor de catre instanta de judecatoreasca, prin hotarare, daca vor fi solicitate de catre reclamanta asociatia de proprietari.
Pana la pronuntarea unei hotarari insa, asociatia v atrebui sa faca de undeva rost de banii necesari achitarii acestor cheltuieli, de vreme ce asociatia nu are venituri proprii din care sa se finanteze.
Toate costurile aferente intocmirii documentatiei necesare initierii procedurii de recuperare restante pot fi legal impuse strict rau platnicilor si numai in baza unei hotarari definitive pronuntate de instanta de judecata
Noi am avut multe procese in ultimii 5 ani. Acum doar unul pe rol.
Cheltuielile cu documentatia necesara in instanta (cerere, copie incheire, copie CIF, copii liste de plata, alte situatii cerute in instanta...) sunt foarte mici in comparatie cu celelalte cheltuieli gospodaresti lunare ale asociatie. Asta pentru ca avem calculator, scaner, copiator, imprimanta in asociatie si nu mergem sa facem copii in alta parte. Si daca ar fi sa mergem la o firma sa facem aceste copii la un dosar ne-ar costa 7-8 lei ceea ce ar fi o suma total nesemnificativa in toatalul lunar al cheltuielilor gospodaresti care la noi este de 2100 -2200 lei pe luna.
Asa ca noi trecem aceste maruntisuri pe gospodaresti ca si un top de hartie si un toner la 5-6 luni, repartizand pe lista tuturor proprietarilor pe cota indiviza.
Daca ar fi o cheltuiala mare, s-ar discuta altfel. De exemplu intr-un proces restantierul a solicitat expertiza. S-au stabilit obiectivele si instanta a stabilit onorariul provizoriu pentru expert de 500 lei in sarcina restantierului. La termenul urmator expertiza nu era facuta pentru ca proprietarul nu platise acel onorariu si nu s-a mai prezentat in instanta. La sugestia instantei, asociatia a achitat in aceeasi zi onorariul de 500 lei. Acesti bani au fost trecuti acelui restantier in lista urmatoare afisata la asociatie. Dupa alte 2 termene instanta, analizand raportul de expertiza a stabilit in sarcina proprietarului sa plateasca asociatiei sumele la intretinere, reparatii, fonduri, penalizari, onorariu avocatului asociatiei si onorariu expertului. Asa si-a recuperat asociatia si acea suma de 500 lei fara sa implice pe ceilalti proprietari, fara alte repartizari s.a.m.d.
Proces pe rol
seceleanugina
Buna ziua,
Anul trecut am fost data in judecata de administratia de proprietari iar procesul este inca in derulare. Administratorul s-a schimbat intre timp ... (vezi toată discuția)