Documente necesare pentru înmatricularea unui vehicul achiziţionat din România şi care este înmatriculat în Bucureşti sau în alt judeţ (transcriere)
1. Cererea solicitantului;
2. Fişa de înmatriculare, semnată de fostul şi noul propietar, vizată la organul fiscal teritorial competent
(în locul vizei fostului proprietar se poate depune certificatul de atestare fiscală emis de organul fiscal teritorial competent);
3. Cartea de identitate a vehiculului, în original şi copie;
4. Documentul care atestă dreptul de proprietate, în original şi copie;
5. Actul de identitate al solicitantului, în original şi copie;
6. Dovada efectuării inspecţiei tehnice periodice, în termen de valabilitate;
7. Copia asigurării RCA, în termen de valabilitate;
8. Dovada plăţii taxei de înmatriculare stabilită potrivit legii (vezi tabelul Taxe locale);
9. Certificatul de înmatriculare al fostului proprietar în care acesta a înscris transmiterea dreptului de proprietate;
10. Plăcuţele cu numărul de înmatriculare, dacă fostul propietar are domiciliul/sediul pe raza altui judeţ;
11. Dovada plăţii contravalorii certificatului de înmatriculare de 37 lei (se poate achita la CEC sau BCR);
12. Dovada plăţii contravalorii plăcuţelor cu numărul de înmatriculare (dacă acestea nu se păstrează de fostul proprietar) în valoare de 40 lei pentru număr la rând respectiv 85 lei pentru număr preferenţial, sume achitate la ghişeul de depunere documente;
13. Certificatul de autenticitate al vehiculului emis de Registrul Auto Român;
14. În cazul persoanelor juridice vor fi depuse documentele care să ateste dobândirea personalităţii juridice, denumirea şi sediul, în copie (de exemplu certificat înregistrare la Registrul Comerţului), precum si împuternicirea reprezentatului legal al acestora;
15. Procură specială autentificată de notarul public, în cazul în care documentele se depun de o altă persoană decât titularul.
16. În conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule, în cazul în care se solicită transcrierea dreptului de proprietate asupra unui vehicul rulat, solicitantul va trebui să prezinte unul din următoarele documente:
- dovada achitării timbrului de mediu pentru autovehicule stabilit potrivit legii (original şi două copii) şi decizia de calcul eliberată de organul fiscal competent din subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în cazul în care nu a fost achitată taxa specială pentru autoturisme şi autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, sau taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, potrivit reglementărilor legale în vigoare la momentul înmatriculării;
- dovada că proprietarului plătitor al taxei speciale pentru autoturisme şi autovehicule, al taxei pe poluare pentru autovehicule, al taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule sau al timbrului de mediu pentru autovehicule nu i s-a restituit cuantumul acesteia sau valoarea reziduală, documentul care evidenţiază această situaţie se eliberează de organul fiscal competent.
Sursa mesajului:
[ link extern ]