@ von_wonderland
Sa raspund cat mai succint la povestea dv. plina de amanunte care pierde cititorul normal de la aspectele esentiale. Era preferabil un ping-pong de intrebari si raspunsuri, iar dv. va lamureati "la obiect".
Ati nimerit pe un forum potrivit, dar la o sectiune de "blocatari".
Pentru separarea celor doua scari in doua asociatii diferite este suficienta
Legea 230/2007 de infiintare, organizare si functionare a asociatiilor de proprietari si
HG 1588/2007 cu normele de aplicare a legii. Nu va mai trebuie nicio alta lege.
Au mai facut-o si altii, nu sunteti primii care ati realiza o divizare a unei asociatii.
Divizare este termenul
informal, el nu este mentionat in lege.
Infiintarea unei asociatii de proprietari este termenul corect si legal pe baza caruia porniti la actiune, daca exista vointa proprietarilor de la scara A de a se desparti cu adevarat de scara B.
Singura problema pe care o aveti cu adevarat si va leaga ombilical de scara B este aprovizionarea cu apa rece si emiterea unei facturi, dar mai ales daca aveti datorii la furnizorul de apa rece.
Problema se rezolva insa chiar si provizoriu.
Nu va trebuie acceptul scarii B, nici al comitetului executiv al actualei asociatii sa va faceti propria dv. asociatie. Nu trebuie decat acordul a 50% + 1 dintre proprietarii scarii A de a infiinta propria lor asociatie. Si in acest sens urmati pasii din ghidul pe care il gasiti aici pe forum.
www.avocatnet.ro/content/con...
Dupa ce va constituiti asociatia si primiti hotararea definitiva de la judecatorie...sau chiar si anterior acestei faze puteti incepe demersul de intalnire a celor doua comitete, impreuna cu cenzorii lor, pentru impartirea
activului si
pasivului intre cele doua scari. Asta inseamna restantele locatarilor, incasarile de la cele doua scari, soldul contului bancar (daca exista), facturile primite la asociatia actuala referitoare la scara A, fondul de rulment si de reparatii, precum si alte fonduri (daca e cazul), facturi si cheltuieli salariale
restante la plata catre furnizori si salariatii asociatiei ale celor doua scari.
Faceti un PV de predare-primire si fiecare scara (asociatie) isi va lua partea care ii revine. Nu este o actiune usoara, uneori inseamna si negociere, dar e bine s-o faceti de comun acord.
Daca nu va intelegeti, comandati un control financiar la un expert contabil (cu atestare CECCAR) pe care sa-l achitati dv., cei de la scara A, stabiliti ca obiectiv al controlului si impartirea
activului si
pasivului intre cele doua scari, iar la final si impartirea cheltuielilor referitoare acestui control financiar.
Mai aveti de rezolvat problema facturii de la apa rece pe bransament comun.
Norocul dv. este ca sunteti detinatorul bransamentului.
In mod normal scara B ar trebui sa-si faca bransament separat, dar cum, in mod sigur, nu si-l va face, va trebui sa montati in subsol, pe conducta principala un contor pasant si un robinet de inchidere a apei acolo unde se termina conductele verticale de la scara A si se continua conducta principala spre scara B.
Astfel, cand va fi citit bransamentul, aveti posibilitatea sa cititi si contorul pasant (un reprezentant de la scara A si unul de la scara B) ca sa stiti cum sa impartiti factura care va veni la scara B ca asociatie ramasa pe loc si cea care primeste factura.
In cazul in care, in viitor, veti avea dificultati de plata din cauza scarii B, veti putea inchide robinetul de care v-am spus mai sus. Asta presupune sa ingraditi prin subsol accesul intre scari (usa de metal, lacat, zavor, ma rog, toate cele necesare, avand in vedere relatia deloc amiabila intre locatarii celor doua scari).
Puneati problema unei contestatii. Se accepta contestatie pe cale judecatoreasca in termen de 5 zile la emiterea hotararii judecatoresti de infiintare a asociatiei dv., iar daca nimeni nu o face vi se va emite o hotarare judecatoreasca definitiva.
Scara B va ramane cu denumirea veche "Asociatia de proprietari bl.X", iar noua asociatie se va numi "asociatia de proprietari bl.X scara A", daca nu vreti sa adoptati o alta denumire, de exemplu "Asociatia de proprietari Lacramioara" (nu e gluma, se poate numi si in felul acesta...
Dupa aceasta faceti demersuri la ANAF, la ITM, la furnizori pentru contracte cu noua asociatie etc.
In legatura cu bransamentul pentru scara B:
- aceasta lucrare se comanda la furnizorul de apa rece de asociatia care va fi beneficiara bransamentului, respectiv vechea asociatie ramasa la scara B.
- daca vreti totusi sa o comandati dv., proprietarii noii asociatii, o puteti face, cred (e de intrebat la furnizor), dar va trebui sa va recuperati cheltuielile de la scara A si parca intuiesc ca ati sfarsi intr-un proces in instanta.... asa ca nu va sfatuiesc s-o faceti, chiar daca ar fi acceptat de furnizor. Poate doar sa le puna costul lucrarii pe factura. Hm, ma indoiesc ca furnizorul s-ar complica.
Lucrarea este destul de costisitoare.