avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 969 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Activitate netransparenta a administratorului.
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Activitate netransparenta a administratorului.

Buna ziua,
Pentru inceput tin sa mentionez ca de 1 an si jumatate m-am debransat de la asociatia de proprietari cam cu tot-apa separat, centrala, gunoi...ce mai am in comun sunt lumina pe scara, femeia de serviciu care spala cu apa simpla si nu a facut niciodata curatenie pe scara, salariul administratorului-dar cred ca procentrual acordat deoarece el nu mai face mare lucru pentru mine si care si-a stabilit un salariu foarte mare si cam atat deoarece lucrari nu s-au facut, prin fata blocului noi facem curat si ingrijim de plante si pomi. Din 2012 am solicitat sa mi se dea desfasurat ce inseamna fiecare plata pe care trebuie sa o achit la administrator si presedinte, insa nici pana in ziua de astazi nu am primit raspuns. Cand am fost cu cererea la administrator a spus ca nu are registru sa mi-o inregistreze de aceea le-am trimis la toti cererea cu semnatura de primire. Nici nu stim cine a ales administratorul si pe ceilalti, deoarece la sedinte nu se prezentau nici macar 10 oameni, iar cei care veneau nu erau de acord cu numirea lui. Stiu ca era un Ordin 343/2010 al ANRSC prin care cei de la etajul 4 nu plateau caldura datorata tevilor care treceau prin casa, ci decat ele de la subsol - procentual cred. Acum am o suma foarte mare de plata - mi-a pus penalitati peste penalitati, fara sa tina cont de solicitarea mea de a mi se arata negru pe alb ce inseamna fiecare bani pe care ii solicita. Ce pot sa fac in aceste conditii?
Multumesc mult pentru ajutor si astept si eu un raspuns, daca se poate.
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 15:53, 13 Mai 2013
Sa insistati sa vi se spuna din ce este compusa cota dv. de intretinere.
Puteti sa faceti si o sesizare la primarie sub acest aspect, la Biroul de relatii cu asociatiile de proprietari.
1-Pentru clarificarea problemelor cu care va confruntati solicitati oficial reprezentantului legal al asociatiei de proprietari in persoana presedintelui de asociatie ,in temeiul disp art 10 din L nr 230/2007 sa va prezinte documentele justificative
2-Administratorul de imobil detine strict calitatea de angajat al asociatiei de proprietari ,este angajat de catre comitetul executiv al asociatiei de proprietari in temeiul disp art 17 al g din HG nr 1588/2007
3-Nu exista dispozitie in vigoare sa exonereze de la obligatia platii parti comune conditionat de etaj
4-In temeiul disp art 12 A c si d din HG nr 1588/2007 aveti dreptul sa contestati lista de plata,in termen de 10 zile de afisare.Presedintele de asociatie detine obligatia sa raspunda la contestatie in termen de 7 zile
5-Daca la nivelul asociatiei va confruntati cu dezinteres/refuz,sesizati oficial serviciul din primarie
Multumesc mult pentru ajutor.
Am observat in unele exemple de liste ca salariile sunt diferite chiar daca sunt acelasi numar de persoane. Tinand cont ca pentru mine administratorul nu mai face mai nimic - eu ma duc si imi platesc apa, gaze, gunoi...etc. de ce sa-i dau aceeasi bani ca ceilalti? Aici au fost foarte mari discutii si pentru faptul ca nu se repara nimic dar se iau bani, cand am avut nevoie sa facem plafonul ca ne ploua in casa s-a reparat si s-au strans banii ulterior in functie de cat a costat reparatia si ne-a tras si in piept ca a adus factura pe o valoare mai mare decat erau pe piata materialele.
Salariile se repartizeaza pe cota-parte indiviza, adica pe suprafata apartamentului, conform HG.1588/2007, art.44.
Asadar daca intr-un apartament de 2 camere locuiesc 3 persoane, iar intr-un-unul de 4 camere locuiesc tot 3 persoane, atunci la apartamentul cu 4 camere cota de salarii este mai mare decat la cel de 2 camere, desi in ambele locuiesc tot 3 persoane.
Faptul ca dv. sunteti deconectat la o parte din servicii, administratorul presteaza aceeasi munca pentru a face listele de intretinere, asa ca nu conteaza acest argument.
Iata ce spune acelasi HG 1588/2007 cu normele de aplicare a Legii 230/2007 de infiintare, organizare si functionare a asociatiilor de proprietari:
Art.32
...........
(3) Niciun proprietar de apartament sau de spatiu cu alta destinatie decat aceea de locuinta nu va fi exceptat de la obligatia de a contribui la plata cheltuielilor comune, ca urmare a renuntarii la folosirea unei parti din proprietatea comuna, a abandonarii apartamentului sau a spatiului cu alta destinatie decat aceea de locuinta ori in alte situatii.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Trebuie trecut obligatoriu o persoana? Tarzan2012 Tarzan2012 Am fost intrebat de o doamna daca stiu cumva daca este obligatoriu sa fie trecuta o persoana la intretinere in bloc chiar daca nu e nimeni in apartament. ... (vezi toată discuția)
Asociatie proprietari fara administrator claudia_petre87 claudia_petre87 Buna ziua, Detin un apartament in orasul Mioveni, jud. Arges. In acest bloc toata lumea are contorizare individuala la apa, gaze, factura de gunoi se ... (vezi toată discuția)
Restante la asociatia de proprietari cjcr cjcr Buna ziua, am o problema cu asociatia de proprietari unde se platesc cotele de intretinere ale unui apartament. Eu sunt debransat de la caldura din 2002 iar de ... (vezi toată discuția)