avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1037 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Impozite şi taxe locale Restanta taxa habitat Constanta
Discuție deschisă în Impozite şi taxe locale

Restanta taxa habitat Constanta

Buna ziua. Dupa 5 ani si 4 luni primesc o adresa de infintare a popririi pe salariu la firma unde lucrez (iar in aceasta perioada SPIT a emis aprox. 12 dosare de executie) - din care nici macar 1 hartie nu a ajuns la mine pana acum 1 saptaman.

Eu am avut contract de inchiriere apartament pe perioada determinata de 2 sau 3 luni in cta, si ei mi-au calculat de atunci si pana astazi ca am restanta taxa de habitat (1680 RON cu tot cu restanta).
Chipurile eu trebuia sa declar ca nu mai locuiesc acolo - lucru care nu l-am stiut si nici nu stiu daca eram obligat legal sa fac acest lucru atunci.

Problema este ca real eu nu am mai locuit acolo dupa acel contract si m-am mutat intr-o comuna langa oras unde am cumparat in acelasi an teren (2007) si am construit 2 camere + baie si am locuit acolo timp de 2,5 ani fara sa platesc taxa de habitat deaorece eram in perioada de contructie (autorizatie de constr. din 04.2008 - pana 04.2010 si primaria comunei sustine ca nu percepe taxa .. si se gandeau ca doar daca as fi delcarat .. dar si asa doar pe o singura persoana maxim) din 2010 taxa de habitat e platita la comuna respectiva dar pe numele sotiei.

Chiriasi eram: eu, sotia si sora mea, care din 07.2007 este casatorita cu un italian in Italia si oricum era plecata dinainte de a se incheia acel contract.
Eu am taxa de habitat platita inclusiv 01.01.2007 pe acea adresa, iar dupa mine nu trebuie sa platesc nimic.

Acum domnii de la SPIT CTA imi cer sa le aduc dovada ca am platit taxa de habitat in alta parte .. desi mie mi se pare irelevant deorece nu am mai locuit in orasul cta deci taxa se platea la comuna iar eu ies de sub jurisdictia lor.

Eu doream sa le demonstrez ca nu am mai locuit la acea adresa si atat se poate sa fac acest lucru fara sa le aduc hartia cu plata taxei de habitat de dincolo (pe care o am deja eliberata pe perioada 04.2010 - 2013) ?

As dori sa le prezint doar adeverinta de la administratorul blocului ca nu am mai locuit acolo de la incheierea contractului si contractul sa se vada ca e pe perioada determinata de 2 -3 luni, copie buletine si copie certificat casatorie sora (Italia).

Documentele de mai sus le voi obtine in cateva zile.

Sau cum ar trebui sa procedez ca sa scap de acei 2,5 ani in care nu am platit ?

Oricum trebuie sa contest in 15 zile la isntanta de judecata titlurile astea executorii.


Cel mai recent răspuns: icoman , utilizator 13:37, 14 Octombrie 2013

Despre codul fiscal aveti linkul
[ link extern ] ...
capitolul IX, Impozite si taxe locale.


nu am gasit acolo nimic despre taxa de habitat, doar taxa speciala si alte taxe, nici una nu se refera la habitat sau la reglementari asupra acestei taxe.

Am actul de cumparare a terenului din 05.05.2007 si autorizația de construcție din 08.04.2008 ..
credeți ca dacă le duc toate hârtiile de mai sus, scap doar cu perioada de 6 luni din 2007 (02.2007 - 01.07.2007 - data la care apar declarațiile vecinilor ca am locuit in comuna) de plata ?? sau ma baga la plata de la 02.2007 pana la 08.04.2008 ?
Ultima modificare: Vineri, 24 Mai 2013
icoman, utilizator
icoman a scris:

nu am gasit acolo nimic despre taxa de habitat, doar taxa speciala si alte taxe, nici una nu se refera la habitat sau la reglementari asupra acestei taxe.

Stiu ca nu scrie de habitat, v-am spus doar ca,, codul fiscal reglementeaza modul de aplicare ale HCL-urilor si nu legile care le-ati enumerat dvoastra (codul civil si OG-urile).

Dvoastra trebuie sa cautati despre habitat in HCL Constanta de la data aceea 2007-2010, caci ultima in vigoare la Constanta este HCL 330 /2012, iar situatia la dvoastra este anerioara lui 2012.

Cat despre plata, nu stiu ce sa zic daca scapati cu 6 luni de plata sau pana la 08.04.2008, pentru ca nu putem estima punctul lor de vedere si modul cum il sustin. In general se merge pe intimidarea contribuabilului ca sa plateasca.
Din punctul meu de vedere, odata ce ati avut contract pe perioada determinata, aia este de plata. Unde ati stat apoi, trebuie sa dovedeasca ei, daca ati stat undeva. Obligatia dvoastra se rezuma la declaratie pe proprie raspundere. Daca nu declarati corect acolo, este altceva, dar nu este cazul la dvoastra.

Din punctul de vedere al functionarului de la primarie si el este pus in fata urmatorului fapt : Trebuie sa anuleze un act de executare si vrea sa isi ia toate masurile ca o face legal, adica sa nu i se impute lui ulterior o eventuala anulare a actului, in mod nelegal. Atunci el (functionarul) sufla si in iaurt ca sa nu se friga. Intelegeti?
în acest caz dacă ajung sa ma judec cu ei se aplica legea în vigoare la expirarea contractului de închiriere ?

Mulțumesc mult pentru răspunsuri !
Ultima modificare: Vineri, 24 Mai 2013
icoman, utilizator
Da, legea care era atunci
Aproximativ am rezolvat problema plătind o suma de 13% din cat s-a cerut initial - deoarece am dus acele documente justificate care le-au cerut -desi nu trebuia sa le duc decat cele elementare (adeverinta administrator bloc si declaratie pe propria răspundere de la Proprietarul ap. unde am locuit in chirie).

Am anexat:

- Contract perioada determinata de 3 luni, nr. x /2006 in care este specificat ca nu trebuie sa anunt Administratia Fiscala nici eu si nici proprietarul la data încheierii acestuia.
- Declaratie pe propria răspundere de la vecini nume si nume, unde am locuit ulterior.
- Copie CI de Italia pentru sora mea din 07.2007
- Declaratie pe propria răspundere ca am locuit împreuna cu sotia la noua adresa.
- Adeverinta de la asociatia de locatari a Blocului respectiv, unde am locuit in Constanta cu contract de închiriere.
- Adeverinta pe propria răspundere de la proprietar Apartament ca nu am locuit ulterior la adresa in cauza.

In ziua de 31.05 am depus si contestatia (dosar aproape complet) la adresa de infiintare a popririi pe salariul meu la instanta de judecata cta, urmează sa anulez prin cerere sau neprezentate aceasta contestatie ... si mai ales daca angajatii Agentiei Fiscale se tin de cuvânt si pana joi primesc înstiintarea la servici cu stoparea popririi pe salariu deoarece datoria s-a stins.

De observat ca m-am prezentat cu documentele alea anexate la gheseu si doamna lucrătoare m-a disperat efectiv exprimându-si propriile convingeri si anume ca eu am o restanta de 1600 ron aprox si ca asta e de plata si ca nu o intereseaza pe ea ce hartii am adus, apoi am cerut insistent sa vorbesc cu doamna de la celalat birou care se ocupa de \"cazul\" meu de cateva zile in urma .. (i-am explicat ca e imposibil ca doi angajati ai aceleasi Agentii Fiscale sa aiba pareri diametral opuse fata de situatia data ) a trebuit sa-i spun de 4 ori si sa astept 4 minute pana s-a hotarat sa o cheme pe cealalta doamna .. cu care am rezolvat problema in 2 minute si a tacut asta malc si mi-a dat si numarul de inregistrare.

[Cititi va rog Regulamentul de postare pe forumul Avocatnet.ro si conformati-va. Multumesc]
www.avocatnet.ro/content/tag...
Ultima modificare: Marți, 4 Iunie 2013
Admin, administrator

Alte discuții în legătură

Taxa habitat/salubrizare mariuspopa1 mariuspopa1 Buna ziua am sa fiu scurt si la obiect. Am locuit in chirie in orasul Constanta timp de un an(2013). Acum cateva zile am primit la adresa din buletin respectiv ... (vezi toată discuția)
Taxa salubrizare Maria_Elena Maria_Elena Bună ziua, am locuit în Constanta într-o casă naționalizată care a fost retrocedată foștilor proprietari, iar aceștia nu au fost de acord să ... (vezi toată discuția)
Taxa pe habitat ch_mi ch_mi Daca o persoana isi are domiciliul legal la o adresa dar ,in fapt, locuieste la o alta adresa,la care dintre cele doua adrese trebuie sa plateasca taxa anuala ... (vezi toată discuția)