avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 778 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Contract telefonie mobila modificat telefonic
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Contract telefonie mobila modificat telefonic

Buna dimineata,

Am o problema cu furnizorul de telefonie mobila. Mama mea are un abonament de 7 ani la un furnizor (nu cred ca am voie sa ii spun numele). Pana acum o luna a avut un abonament de 800minute in retea si 100 nationale+100 in retelele fixe nationale cu 8 euro lunar. Acum o luna a fost sunata de unul dintre angajatii furnizorului care la telefon i-a explicat ca deoarece au vazut ca are nevoie de mai multe minute nationale s-au gandit sa ii ofere o varianta mai buna de abonament si anume un abonament de 700 de minute pe care le putea vorbi in orice retea (inclusiv reteaua furnizorului) cu 18 euro pe luna. Acum problema e ca si mama a gresit ca a acceptat prin telefon sa isi schimbe abonamentul, Mama nu e multumita de abonamentul acesta deoarece e prea scump si nu ii ajung nici minutele. Ieri am sunat la furnizor si am intrebat care e treaba. Domnul de acolo mi-a zis ca acea conversatie in care mama a acceptat sa isi modifice abonamentul are valoare de prelungire a contractului pe 24 luni, deci nu are valoare de schimbar a optiunii abonamentului, ci si de prelungire a acestuia pe 24 luni. Intrebarea mea pentru dumneavoastra este: E posibil ca am ajuns atat de rau incat sa te obilge sa platesti 2 ani un abonament fara sa mai fie nevoie sa semnezi un contract? Domnul de la furnizor a spus ca e legal si ca daca mama vrea acum sa renunte la abonament e nevoita sa plateasca 150 de euro ca sa poata renunta la abonament.
Va rog frumos, daca ma puteti ajuta cu un sfat, fie din experiente asemanatoare fie din punct de vedere legal.
Va multumesc
Ultima modificare: Luni, 27 Mai 2013
arina24, utilizator
trandafir2 a scris:

Conform Codului civil, este un acord de vointa.


Așa o fi, doar că pentru situația descrisă avem legea specială care derogă de la cea generală.
Buna dimineata. Si eu am patit cam acelasi lucru. Mama primeste o factura pentru 3 abonamente/numere. Pana acum 2 ani, ea avea abonam. de 7 euro, iar eu si bunica de cate 5 euro. Pe la inceputul lunii ne-a sunat o doamna de la compania X cu obisnuitele replici si i-a propus mamei sa treaca la abonam. de 8 euro, iar pentru numarul meu sa mareasca numarul de minute. Ne-a lasat un numar de telefon sa sunam daca in 10 zile de la primirea facturii nu suntem multumite. Toate bune si frumoase pana in ziua primirii facturii, cand aceasta insuma valoarea a 4 abonamente, adica al bunicii de 5 euro, al meu de 5 euro cu mai multe minute si in cazul mamei, abonamentul de 6 euro plus cel nou de 8 euro! Cand am vazut suma, ne-am hotarat sa sunam la numarul dat de respectiva, insa ne-am lovit de mesajul audio "numarul format nu este alocat". Vazand asta, am zis ca ne-au facut-o si resemnate am platit factura.

Anul trecut, in vara, mama a primit iar un telefon de la companie, cum ca pe numarul meu nu sunt suficiente minutele si ca ei ofera mai multe, dar fara sa platim ceva in plus. A tinut sa precizeze acest lucru, de altfel si mama a mai intrebat de 2 ori daca o sa platim ceva, mentionand si de patania precedenta. Respectiva a asigurat-o ca nu o sa platim nimic in plus la abonament si mama a acceptat. Daca imi amintesc bine, a 2 a sau a 3 a zi am primit mesaj de confirmare a ofertei acceptate. La o zi de la emiterea facturii, am primit un mesaj de la companie cu suma de platit. Stupoare: mamei i-a marit abonamentul la 9 euro, mie de la 5 mi l-a facut tot de 9 euro, doar abonamentul bunicii n-a suferit nici o modificare. Vazand ca ne-am luat iar teapa, dar fiind multumite de minute, iar eu (de putinii MB) de internet, nu am facut nici o reclamatie. De atunci, am mai fost sunate, de data aceasta pentru MB de internet, ca pe numarul meu nu sunt suficienti si mi-au recomandat dublarea sau triplarea acestora, dar de data asta cu bani. I-am spus respectivei sa o sune pe mama (titularul abonamentului) si sa discute cu ea. Atat i-a trebuit mamei, sa auda iar de oferte. I-a taiat-o respectivei din start, reprosandu-i de "super-ofertele" pentru care platim dublu si spunandu-i ca nu mai vrea sa fie deranjata cu astfel de "super-oferte".

Mentionez ca nu ne-au trimis nici o hartie prin care sa se specifice faptul ca ne-au marit abonamentele. La aproape un an de la ultima patanie, mai putem cere o hartie celor de la companie? Iar a 2 a intrebare: se poate schimba abonamentul in primele 12 luni de la ultima modificare? Ma refer la micsorarea lui. Auzisem la stiri ca exista sau va exista o ordonanta sau proiect de lege prin care abonatii au dreptul sa-si modifice/rezilieze abonamentele in primul an de contract. Pe factura, in dreptul punctelor, scrie ca oricand putem cere modificarea abonamentului. Daca stie cineva..
Aici cred ca si companiile de telecomunicatii profita de lipsa de educatie comerciala a romanilor. In urma cu o luna am fost sunat de o operatoare de la Romtelecom, care voia sa imi faca o super-oferta: 2 luni de abonament Dolce gratis imediat, in schimb trebuia sa prelungesc contractul cu 2 ani. Trebuie remarcata viteza cu care vorbea si presiunea psihica pe care incerca sa exercite, ca sa te faca sa accepti targul. Mi-am pastrat calmul si i-am raspuns ca afacerile nu se fac sub presiune sau in graba, ma voi gandi asupra ofertei si sa revina cu un telefon saptamana urmatoare, atunci a replicat scurt: "nu se poate, oferta era valabila doar acum". I-am multumit si i-am spus ca asta e.

Astfel de strategii sunt lipsite de etica si in speta proprietarii Rometelecom in Grecia sau in Germania nu ar indrazni sa procedeze astfel.
Ultima modificare: Vineri, 9 Mai 2014
sandro, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Portare numar telefon - este legala taxarea? ADIC1469 ADIC1469 Parintii mei au cerut portarea numarului la o alta companie de telefonie fixa, care are preturi mai avantajoase. Surpriza a venit din partea fostei companii de ... (vezi toată discuția)
Abonat companie telefonie mobila yodus yodus Buna ziua! Sunt abonatul unei companii de telefonie.In urma cu vreo 3 luni am fost sunat de catre un operator si mi s-a propus daca doresc sa trec pe un alt ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract servicii voce aiulianctin aiulianctin Bună ziua, În luna octombrie a anului trecut, abonamentul mamei a expirat. A fost contactată telefonic de către un angajat Vodafone pentru prelungirea ... (vezi toată discuția)