avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 523 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Retur produse
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Retur produse

Buna ziua.
Cu respect va adresez rugamintea de a ma indruma in urmatoarea problema.
Am cumparat un produs si dupa numai 8 zile de utilizare acesta s-a stricat.
Am solicitat la vanzator returnarea banilor pentru acest produs .
Nu a fost de acord, produsul a fost trimis in service, unde a stat mai mult de 15 zile iar acum nu mai vrea sa returneze banii pe acest produs pe motiv ca a trecut mai mult de 30 de zile.
Consider ca cele 30 de zile sunt cele in care eu pot sa testez acest produs si nu trebuie luat in calcul si perioada cat acesta a stat in service.
Ce ma sfatuiti sa fac?
Multumesc pentru raspuns.
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 08:24, 28 Martie 2014
Cele 30 de zile la care va referiti nu apar niciunde in legislatie ca termen de testare si retur al produselor, tine de politica firmelor insa daca au promis asta inainte de cumparare si nu se tin de cuvant le puteti face reclamatie la ANPC.
Doar produsele cumparate online pot fi returnate in termen de 10 zile de la primire, nu se intelege din ce ati scris ca l-ati fi cumparat astfel.

Daca nu v-au spus asa ceva (ca aveti 30 de zile pentru testare) atunci procedeaza corect: cand un produs in garantie se strica se trimite in service; daca nu poate fi reparat se inlocuieste cu unul similar iar daca nu il pot inlocui se restituie pretul.
Si daca vanzatorul nu il poate inlocui din lipsa stoc (produs iesit din fabricatie), iar prin restituire ar iesi vanzatorul in pierdere...il poate obliga sa isi cumpere altceva bazandu-se pe art.11 alin. (1 si 2) din 443/2003?

[Va rog apasati pe Raspunde, nu pe Citeaza cand doriti sa postati un mesaj nou. Multumesc]
Ultima modificare: Vineri, 28 Martie 2014
Ares-3, moderator
Legea e 449/2003.
Daca nu are un produs similar pe stoc variantele pe care le are vanzatorul sunt in functie de ce vrea cumparatorul:
- restituirea pretului, sau
- inlocuirea cu un alt produs.

Daca clientul vrea un alt produs, mai scump decat acela defect, vanzatorul are dreptul sa ceara diferenta de pret dintre ele insa nu il poate obliga sa cumpere altceva decat a cumparat initial (acelasi produs, aceeasi firma) daca opteaza pentru restituirea pretului.



~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Inlocuire produs lauricafl lauricafl Buna ziua. Am urmatorul caz. La un an si jumatate de la cumpararea unui telefon acesta a fost trimis pentru prima data in service. S-a constatat placa de ... (vezi toată discuția)
In ce conditii se inlocuiesc produsele? ContSters126200 ContSters126200 Mama mea a cumparat recent - cam o luna - un radiator caruia din 3 elementi i s-au ars 2. Am intrebat la departamentul de relatii cu clientii ai firmei ce se ... (vezi toată discuția)
Calculator refurbished cumparat online LuminitaT LuminitaT Buna ziua, Va rog, daca se poate, sa ma ajutati cu un sfat:In urma cu un an am cumparat, online, un calculator reconditionat cu o garantie de 3 ani, cu suma ... (vezi toată discuția)