va rog mult sa ma ajutati cu un sfat :
Am incheiat un contract de furnizare echipamente anul trecut (finantare nerambursabila) , dupa ce am respectat procedura cerere de oferta. Unul din criteriile de atribuire a fost termenul de livrare 7 luni. S-au prezentat 2 ofertanti, si dupa aplicarea algoritmului de calcul, a castigat ofertantul x cu termenul de 6 luni.
In contractul incheiat am stabilit mai multe transe de plata . Am achitat prima transa de 100.000 de euro , dar firma intampina dificultati financiare si este in incapacitate de plata pentru restul transelor. Furnizorul ne-a trimis o declaratie cum ca furnizarea utilajului se va amana pana ce vom achita.
Astfel, termenul de livrare nu se mai respecta.
Cum ar trebui sa procedez ? Anulez procedura? o reiau de la raportul procedurii ?
Depinde ce aveti in clauzele contractuale referitor la succesiunea furnizarilor si a platilor.
Normal daca nu respecta termenele, ii luati penalitati de intarziere. Daca refuza sa mai furnizeze din motive independente de obligatiile dvs., reziliati contractul si ii retineti din garantia de buna executie.
Se poate face si un act aditional de modificare a platilor si furnizarilor, dar din cate stiu pe fonduri nerambursabile nu se accepta.
multumesc din suflet . pe fonduri nerambursabile , orice act aditional atrage diminuarea valorii eligibile a contractului cu 25%, iar daca procedura nu s-a respectat cheltuiala devine neeligibila.
In stiuata data, procedura nu s-a respecat ( criteriile de atribuire initiale - termenul de livrare expirat) din vina mea ( achizitor ), iar furnizorul nu isi poate indeplini obligatiile contractulale din cauza neplatii unei transe de avans .
In mod normal, daca nu se respecta contractul cu termenul initial de livrare din vina furnizorului, procedura trebuie reluata de la raportul procedurii, castigator fiind declarat cel cu urmatoarea oferta conforma. Imi pot asuma penalizarea de 25%, dar mi-e frica ca la evaluarea finala a achizitiei sa imi declare cheltuiala neeligibila.
Din pacate , cei ce monitorizeaza proiectul nu imi pot da nici o solutie si nu se pot pronunta daca procedura trebuie reluata.
Atentie - nu exista temei legal pentru ceea ce ati mentionat D-voastra ca fiind "in mod normal", respectiv reluarea procedurii de la raportul procedurii.
Procedura in cauza a fost incheiata, ba mai mult, contractul este in derulare (rezilierea acestuia se poate face doar in conditiile impuse prin clauzele contractuale). Initierea unei alte proceduri, se poate face independent de procedura atribuita, incheiata, fara nicio legatura cu aceasta si doar in momentul in care nu exista un alt contract aflat in derulare pentru acelasi obiect al procedurii. Sa nu se creeze o confuzie privind interpretarea art 204 din OUG 34/2006 cu ultimele completari si modificari.
Chiar daca nu va rezolva problema, sper ca informatia sa va ajute.