Da, aveti dreptate ! Practic suntem proprietari fara voia noastra. Aici e marea incurcatura ! Insa daca vom putea dovedi ca in Adunarea Generala din 2006 nu s-a votat pentru construirea sediului, si implicit presedintele a strans bani de capul lui, chiar nu mai este nimic de facut? In plus, nu ni s-au prezentat ofertele de pret desi am tot cerut astfel de informatii. Cu mare greutate am obtinut informatia de la Compartimentul Asociatii de Prop. Se pare ca sediul a costat 8000 euro insa presedintele a strans de la noi 11600 euro....rezultand deci o diferenta nejustificata de 3600 euro. In aceste conditii apare normal refuzul de a efectua plata al unor locatari.
Sunt mai multe aspecte care pot fi comentate.
1. De obicei imobilele nu au prevazute din constructie un spatiu in care sa-si desfasoare activitatea as. prop. astfel incat fiecare asociatie ”se aciuiaza” pe unde poate, de obicei spatii pentru uscarea rufelor (caz fericit) sau ghene de gunoi - ma rog, salubrizate, dar cu spatiu insuficient, iar alte asociatii, mai mici, nici nu au sediu, actele sunt tinute de obicei la administrator sau la presedinte; cand ai nevoie de ceva, tre' sa-i intrebi pe toti...
2. Nimeni nu zice ca o asociatie de proprietari nu poate sa-si construiasa un sediu propriu, desi este foarte, foarte greu - este nevoie de un proiect, de obtinerea certificatului de urbanism, aprobari de la toti furnizorii de utilitati si servicii, autorizatie de construire si cate si mai cate, toate acestea costa bani, costa timp, munca, deplasari, stres, aprobare/huiduiala onor membrilor as. prop.
3. Odata construit sediul, acesta mai trebuie dotat cu cele necesare, bransarea la utilitati, energie electrica, incalzire, deci atentie...
4. Desigur, niste oameni cinstiti fac toate acestea intr-o perfecta disciplina financiara - probabil ca acolo aveti o comisie de cenzori, un comitet executiv - nu numai un presedinte; puteti cere orice informatie doriti, chiar punctual, vreau sa spun ca trebuie sa se raspunda corect la orice intrebare formulata de dvs. Nu intelegeti ceva, intrebati pana la clarificare.
5. Trebuie sa mai stiti ca odata pornita actiunea, cand ai nevoie de bani si nu ii ai, poti apala la rezerva asociatiei, ma gandesc la un fond de reparatii, urmand ca apoi, pe masura incasarii de membrii care achita mai tarziu, sa se puna banii la locul lor...
.........................
Pentru mine, topicul a fost interesant. Si asociatia noastra ar vrea sa construiasca un mic spatiu in care sa ne desfasuram activitatea omeneste. Acum, sediul nostru este un uscator de 7mp, fara acces la apa curenta ori chiar culmea, la un grup social; daca ai vreo nevoie urgenta, inchizi pravalia, si te duci acasa; intrarea este prin scara blocului, deranjul proprietarilor din bloc fiind mai mult decat evident, mai ales cand se isca cate o discutie mai aprinsa...
Cum spuneam, noi am vrea sa ne construim un asemenea sediu, insa cred ca va fi foare dificil de realizat. Puteam f. bine sa cumparam o garsoniera la parterul unui bloc, insa pana ne-am "trezit" noi, preturile au depasit orice inchipuire, asa ca volens-nolens, dvs. va puteti desfasura activitate in conditii omenesti.
Deci trebuie sa puneti in balanta mai multe aspecte. Sigur ca si dvs. membrii as. prop. aveti dreptate. Totul trebuie facut legal si mai ales transparent. Acum, daca tot ati devenit proprietari pe acel spatiu, inseamna ca detineti cote-parti, deci cand plecati din asociatie, trebuie sa vi se restituie niste bani, iar cel care cumpara sa "cotizeze" cu o anumita suma pentru acel spatiu - daca vanzatorul si cumparatorul nu se inteleg la pret...
Succes!