avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 352 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Salarizare soferi
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Salarizare soferi

Buna ziua ,ma numesc iulian si momentan lucrez ca si sofer la o firma din cluj.Aactivitatea o desfasor in comunitate,aproximativ 4 saptamani pe comunitate,5 zile acasa.firma imi plateste 5 ceşti la kilometru si ....atât.va rog respectuos sa ma lămuriţi in urmatoarele probleme.
1.firma trebuie sa imi plateasca si salariul minim in tara.?mentionez ca firma imi plateste doar kilometri si atât.ex.daca am facut in10000 km firma imi platea 500 euro si in acesti banii includea si salariul minim,nu cum era normal 500euro plus salariul minim si plus diurnă
2.trebuie sa primesc si o diurnă pe zi si care este valoarea ei?
3.aceasta diurnă si salariul minim se plateste separat fata de cei 5 euro centi pe kilometru?adica trebuie sa iau bani odata pe kilometri parcurşi plus diurnă plus salariul minim?
4.tin sa mentionez ca firma ne obliga sa facem curse extreme ,ma refer la faptul ca nu odata am facut in urmatoarele24 de ore 2100 km.ESTE LEGAL ASA CEVA?
Va multumesc frumos si astept un raspuns din partea dumneavoastra.
Cu respect iulian
Cel mai recent răspuns: Florin Cioca , Consilier juridic 12:36, 15 August 2013
1. Fiecare salariat are dreptul sa beneficieze de salariul de baza minim brut pe economie. Conf art 160 Cod Muncii salariul cuprinde salariul de bază, indemnizaţiile, sporurile, precum şi alte adaosuri. deci in cazul dvs ar trebui sa aveti un salariu compus din salariul de baza (minim 800 lei) + adaos salarial (5 centi/km) + spor salarial.
Se mai adauga diurna externa de minim 32,60 euro/zi.
2. da trebuie sa primiti o diurna de minim 32,60 euro/zi.