avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 943 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... CONCEDIU LAUZIE
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

CONCEDIU LAUZIE

DACA SUNT ELEVA LA POSTLICEALA SANITAR AM DREPTUL LA CONCEDIU DE LAUZIE? CAT TIMP SI CINE MIL ACORDA? MULOTUMESC
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 12:29, 8 Iunie 2013
1. Din OUG 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurãri sociale de sãnãtate:

Art. 1. - (1) Persoanele asigurate pentru concedii şi indemnizaţii de asigurãri sociale de sãnãtate în sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate, denumite în continuare asiguraţi, au dreptul, în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã, pe perioada în care au domiciliul sau reşedinţa pe teritoriul României, la concedii medicale şi indemnizaţii de asigurãri sociale de sãnãtate, dacã:
A. desfãşoarã activitãţi pe bazã de contract individual de muncã sau în baza raportului de serviciu;
B. desfãşoarã activitãţi în funcţii elective sau sunt numite în cadrul autoritãţii executive, legislative ori judecãtoreşti, pe durata mandatului, precum şi membrii cooperatori dintr-o organizaţie a cooperaţiei meşteşugãreşti, ale cãror drepturi şi obligaţii sunt asimilate, în condiţiile prezentei legi, cu ale persoanelor prevãzute la lit. A;
C. beneficiazã de drepturi bãneşti lunare ce se suportã din bugetul asigurãrilor pentru şomaj, în condiţiile legii.
...

Art. 2. - (1) Concediile medicale şi indemnizaţiile de asigurãri sociale de sãnãtate, la care au dreptul asiguraţii, în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã, sunt:
a) concedii medicale şi indemnizaţii pentru incapacitate temporarã de muncã, cauzatã de boli obişnuite sau de accidente în afara muncii;