avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 881 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept penal - probleme serioase cu ... Lipsa in gestiune
Discuție deschisă în Drept penal - probleme serioase cu dreptul

Lipsa in gestiune

Va supun atentiei urmatoarea problema si cer un sfat din partea dumneavoastra:

Lucrez ca gestionar la un depozit de furaje,iar la inventar am iesit lipsa in jur de 60 000 de lei,ce rezulta din faptul ca nu am eliberat avize de insotire a marfii catre agentul ce distribuia marfa pe teren,pe motiv ca acesta pe langa comenzile ferme pe care le avea si pentru care eliberam facturi fiscale mai avea si clienti la care vindea marfa din masina,marfa pentru care putea face facturi de mana avand facturier si chitantier sau pentru care putea emite bon fiscal deoarece avea casa de marcat pe punct mobil.

Greseala mea,si pe care mi-o asum este ca am fost atat de credul si am mers pe incredere fiind colegul meu si necrezand ca poate face acest lucru. Ulterior inventarului in urma declaratiei date catre directorul firmei am aflat ca el a eliberat marfa fara documente fiscale catre diversi clienti pe care nu ii cunosc,dar isi recunoaste doar o parte din marfa,mai exact 22 000 de lei.

Ajutati-ma va rog cu un sfat. Ce pot face in aceasta situatie deoarece acest om,daca il putem numi asa vad ca nu are scrupule si nici un gand sa isi recunoasca restul de marfa,pe care se pare ca a valorificat-o si si-a insusit banii ...
Cel mai recent răspuns: popescu_escu , utilizator 15:50, 16 Iunie 2013
Din punctual meu de vedere, imi pare rau, sunteti bun de plata.
alt sfat decat sa va angajati avocat ce doriti sa primiti?daca va spun 5 oameni de pe forum ca e ok atunci nu va angajati? strict pe litera de lege infractiunea este de gestiune frauduloasa/delapidare.ca vor avea sau nu probe aia e altceva
Daca dvs sunteti gestionarul, sunteti si cel ce avea nevoie de documente pt descarcare. Nu i-ati dat aviz colegului , dar nu cred ca i-ati dat marfa de 60 mii intr-o singura transa. Cum de i-ati mai dat in alt rand marfa daca nu v-a adus documentele pt ce vanduse deja ?
Bine ca recunoaste si cei 22 mii.
Mai departe, ganditi-va cum dovediti si ca restul de 40 mii sunt la el si ca nu a fost vb de complicitate.
Problema dvs nu e numai marfa lipsa ca si valoare, ci e vb si de fapta penala, puteti raspunde penal pt delapidare.
Nu este vorba de o singura transa,totul s-a intamplat pe parcursul a maxim 3 saptamani. Ideea este ca el a adus saptamanal facturi de mana si bani,motivand ca x sau y client nu a vrut marfa cu factura si sa ii taiem bon fiscal iar pentru ceilalti motivand ca a lasat marfa a notat-o urmand sa le taie factura saptamana urmatoare ca nu au bani ,fiind dupa paste si ca nu prea merge treaba ...

Dumneavoastra spuneti mai sus de delapidare dar eu nu am avut nici intentia si nici nu mi-am insusit respectiva marfa/bani,pentru a sustine acesta pot veni cu martori care sa arate ca nu am avut vanzare pe depozit decat 1-2 clienti pe zi,produsele noatre fiind foarte scumpe pe depozit pentru a incuraja distributia...

Vroiam sa va intreb daca eu ma consider parte vatamata si depun plangere penala impotriva lui ma ajuta cu ceva? Din cate se pare si firma va face acelasi lucru,deoarece au un reprezentant al firmei detasat aici pentru a afla ce s-a intamplat cu adevarat si pentru a continua livrarile, si au descoperit si ei ce s-a intamplat si anume ca singura mea vina este ca nu am eliberat aviz de insotire a marfii pentru marfa suplimentara ce o lua pe ruta.

Mentionez ca eu am ramas in continuare angajajat,sunt deschis,sincer si coolaborez cu ei pentru a rezolva problema,pe cand nenorocitul acesta nici macar la telefon nu raspunde,ba chiar mai mult a sunat clientii pe rute si a incasat banii, a ridicat marfa de la clienti cu masina personala acum doua zile marfa pe care si-a insusit-o pentru ca la noi nu a mai ajuns(am luat si declaratie de la cel de la care a ridicat marfa)

Ar mai fi multe de spus,dar nu stiu cum sa le expun ca sa ma fac mai bine inteles si sa arat cu adevarat ce s-a intamplat...

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Delapidare andrea1414 andrea1414 un gestionar,vinde marfa cu acordul verbal al firmei,doar pe baza de facturi fiscale,in rate.clinetii nu platesc ratele.acesta este cecetat de delapidare.nu ... (vezi toată discuția)
Factura rosie lipsa GaneaCristian GaneaCristian Buna ziua, sant agent de vanzari la o firma si mi s a zis ca nu am adus factura rosie la firma, in urma acestei acuzatii neintemeiata si fara nici un temei ... (vezi toată discuția)
Chitanta sau bon fiscal narcis1974g narcis1974g un depozit cu ridicata bauturilor aloolice poate sa factureze marfa unui pf? Ii taie chitanta sau bon fisal? Multumesc mult (vezi toată discuția)