La asociatia noastra s-a dispus efectuarea unei lucrari de hidroizolare a terasei pentru ca in apartamentele de la ultimul etaj, din cauza infiltratiilor apei meteorice, situatia devenise dramatica. O ”comisie” formata din presedintele as.prop., administrator si inca doi proprietari, au constatat veridicitatea notificarii intocmite de proprietarii, s-au efectuat fotografii, s-a intocmit un proces-verbal, s-a prezentat sirtuatia in com. executiv unde s-a dispus efectuarea lucrarii de reparatii. Administratorul a cautat si gasit 4 firme de la care a luat oferte - devize de lucrari. Com. ex. a optat sa se lucreze cu una din firme - cu care de altfel se mai lucrase si care se dovedise destul de serioasa. Intamplator sau nu, costul lucrarii a fost estimat la suma de 12.000 lei (deviz de lucrari, afisat la avizier) care a fost repartizata proprietarilor, proportional pe suprafata utila a apartamentelor, dar in 4 rate lunare. Sigur ca suma totala nu a fost colectata de la toti proprietarii pentru ca asa inteleg unii sa traiasca la bloc. Inca nu au fost actionati in instanta, dar nici nu mai este mult. Faza este ca din lipsa fondului, asociatia nu poate declansa lucrarea de hidroizolare, iar apa continua sa inunde si sa degradeze terasa si structura sa de rezistenta. Intre timp au aparut o alta urgenta la subsol. De unde bani, ca daca se lucreaza cu ”cureaua stransa” nu am avut la dispozitie nici-un leu la fondul de reparatii (destinat subsolului), asa ca s-a procedat la efectuarea reparatiilor si plata acestora din ”fondul de terasa” cu intentia de a se colecta de la proprietari si completa acest fond. Cine sunt cei care nu si-au onorat costurile de la subsol? Pai cine sa fie, tot cei care nu au achitat nici fondul terasei. Acum suntem in situatia de a incepe lucrarea de hidroizolare (am mai colectat ceva-ceva, dar tot insuficient) cu fond diminuat. Am incheiat contractul cu firma, urmand sa achitam costul lucrarii in 3 rate (40% + 30% + 30%). Cum unii proprietari sunt ”meseriasi” in debite, parca vad ca vom fi nevoiti sa apelam la oamenii de buna credinta sa ne imprumute o suma frumusica pentru a termina ce ne-am propus (fondul de reparatii a inceput a fi colectat inca din vara trecuta...).
.....................
Deci cum este cu:
...am pierdut procesul cu toate ca la tribunal presedintele asociatiei a dus procesul verbal cu semnaturile persoanelor care au fost prezente la sedinta in care sa hotarit alocarea acelei sume si nu procesul verbal in care locatarii erau de acord cu acea suma
Pai daca o firma de prestari de servicii intocmeste un deviz, credeti ca este necesar ca presedintele sa intocmeasca un proces verbal in care dvs. proprietarii sa fiti de acord cu suma respectiva?
Eu nu zic ca proprietarii nu trebuie consultati in privinta costurilor unor lucrari, insa pentru aceasta aveti acolo niste reprezentanti - membri in com executiv, comisie de cenzori. Pai acesti oameni ce fac? I-ati ales pentru a va reprezenta, nu pentru a face act de prezenta, ca sa nu zic altceva...
In alta ordine de idei, daca aveti probe clare ca sumele alocate fondului de reparatii au fost cheltuite in alte scopuri sau ”au disparut” pur si simplu, aveti la dispozitie o multime de mijloace pentru a da de urma lor. Faza este sa va implicati, nu sa asteptati sa achitati fondul de reparatii prin intermediul instantelor, adica fortati.