Dom' Adrian, este valabil ce scrieti mai sus, asa ca intre oameni... Insa, noi discutam aici de prevederile legii. Poate cineva, conform prevederilor legale, care a renuntat la fosta instalatie comuna de furnizare a gazelor naturale - indiferent de motive, sa nu participe la cheltuielile de revizie a instalatiei comune? Aceasta este intrebarea. Legea zice ca nu. Daca oamenii s-ar fi inteles, asa cum zicei si dvs. mai sus - nu s-ar fi povestit, adica @orsaia2006 nu ar fi avut nici-o problema in a gestiona aceasta criza. Este criza provocata de cele doua sisteme de alimentare cu gaze naturale... Noi am evitat astfel de situatii prin trecerea intr-o perioada foarte scurta de timp, pe sistemul separarii de masura individual. Si nu la un bloc sau doua, ci la 11 blocuri (>500 ap.), iar teava comuna de care se tot face vorbire pe forum a fost initial proprietatea asociatiei. Nu am scapat de probleme. Mereu apar altele, de exemplu verificarea la doi ani care se face la aragazuri si CT. Cum in localitatea noastra sunt autorizate sa faca aceasta lucrare vreo 7 firme, sa vezi babilonie, pleaca una care a facut revizia si vin din urma alte 2-3 care vor sa faca acelasi lucru. Daca esti slab de "inger" sau gasesti acasa alt membru al familiei, poti sa "beneficiezi" de mai multe licente de functionare, toate valabile 2 ani... Trebuie facut ceva in acest sens, cu huiduiala nu tine... dau prin batz!
multumesc pt rasp dvs ...dar intrebarea mea este...d p d v legal ce trb sa fac?cum trb inpartita suma de plata???
Doamna, dvs. sunteti administratorul as. proprietari sau ce? Orice functie aveti ar trebui sa stiti cum se repartizeaza aceste cheltuieli. Daca sunteti administrator, lasati pe altii sa-si bata capul, iar dvs. executati dispozitia.
Au fost doua pareri:
1. Suma se imparte la toti proprietarii, proportional pe cota-parte indiviza de proprietate; aceasta este solutia perfect legala, asa cum am incercat sa va aratam;
si,
2. Suma se imparte numai la proprietarii care au ramas bransati la vechile coloane de furnizare a gazelor naturale, insa pentru a proceda asa, vorba dvs., trb sa aveti o discutie cu toti proprietarii, sa cadeti de acord cu aceasta solutie, nu de alta, ca daca cineva face o reclamatie unde trebuie, o sa aveti probleme.
Nu sunt administrator ,sunt presedinte si cu sub semnatul eu dau la primarie,pt asta am nevoie de informare
Asa cum am mai spus, indiferent cum o sa procedati, este posibil sa aveti proprietari nemultumiti.
Dar va propun sa discutati in comitetul executiv si sa luati o decizie care sa tina cont de intreaga situatie. Eu, in locul dumneavoastra, ca presedinte, as prezenta in comitet ambele varinte ca sa-si dea fiecare membru cu parerea si-as sustine cu argumente ca ambele variante ar putea fi aplicate. Spre final le-as prezenta propunerea mea spre discutare si apoi aprobare: costul reviziei vechii instalatii sa fie suportat acum de toti proprietarii (cu sau fara centrala proprie) iar costul reviziei coloanei noi (ce alimenteaza centralele proprii) sa fie suportata iar de toti proprietarii indiferent ca au sau nu centrala proprie.
Intr-o asociatie oamenii se ajuta, se sustin si rezolva problemele impreuna.
Daca membrii comitetului vor decide asa, o sa consemnati aceasta decizie in procesul verbal al sedintei de comitet si o puneti in aplicare. Asa nemultumirile vor fi mai mici iar raspunderea va fi a comitetului executiv si nu numai a presedintelui.