avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1138 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Recuperări de creanţe, datorii, ... Hartuire banca
Discuție deschisă în Recuperări de creanţe, datorii, Probleme cu băncile

Hartuire banca

Buna ziua,
Am un card de credit/cumparaturi de la [], unde am o anumita rata lunara. Se intampla sa mai intarziu cu plata, din anumite motive, iar cei de la recuperari finante ma hartuiesc continuu la servici si la rude.

Suna continu de 3-4 ori pe zi la departamentul de vanzari si la contabilitate.
Niciunde in contractul care l-am semnat cu ei nu exista o asemenea clauza.
Se poate sa le fac reclamatie undeva? Se pot lua ceva masuri?
Ultima modificare: Marți, 23 Iulie 2013
ContSters214341, utilizator
Cel mai recent răspuns: gi-jane2 , moderator 13:46, 24 Iulie 2013
Este dreptul lor legal sa va notifice, inclusiv telefonic, cu privire la intarzierea de plata. Nu ii puteti reclama, pentru ca dvs sunteti in culpa, intarziind in executarea obligatiei de plata. Nu aveti decat sa va schimbati nr de telefon.
Delicată situaţie, chiar aşa procedează toate băncile în privinţa celor care se află în întârziere. Am păţit-o şi eu şi le-am spus să înceteze să mă stresseze, şi mai ales să nu mă mai sune pe un anumit număr de telefon, despre care le-am spus că este telefonul de serviciu .O perioadă nu m-au mai apelat pe acel nr., însă au revenit.Salvam fiecare nr. de pe care mă sunau ( au zeci de numere), pentru a şti cui să nu-i răspund.La fel gândeam şi eu , că nu există o clauză contractuală conform căreia ei să mă teriorizeze după fiecare câteva zile de întârziere şi le-am şi spus-o. Se apărau spunând că se sună automat şi că nu au ce face.Din fericire am încheiat-o cu ei, dar sigur aş fi înnebunit dacă mai continuam astfel...
Sfatul meu este să sesizaţi Oficul pentru protecţia consumatorului . Ei ar putea face ceva în acest sens şi vă vor comunica soluţia. O altă cale ar fi să-i acţionaţi în judecată. A fost un caz la noi , prin care mama unei fetiţe care a fost sunată de cei de la bancă şi ameninţată că vor ajunge în stradă, fiindcă li se va lua casa, le-a solicitat daune morale pentru că i-au speriat copilul .A obţinut o sumă frumuşică.
Jocandi Causa a scris:

Este dreptul lor legal sa va notifice, inclusiv telefonic, cu privire la intarzierea de plata. Nu ii puteti reclama, pentru ca dvs sunteti in culpa, intarziind in executarea obligatiei de plata. Nu aveti decat sa va schimbati nr de telefon.


Din ce am inteles dreptul lor legal e sa ma notifice in scris, la adresa de corespondenta sau pe adresa de mail. Nu ma deranjeaza asa mult ca ma suna pe mine. Dar suna la servici, si deja ii streseaza pe colegii de pe alte departamente. Am sa termin cu ei cat de curand si voi renunta la aceasta banca. Am sa incerc sa ma adresez OPC.
Cititi cu atentie prevederile contractului de credit card. O sa vedeti ca exista posibilitatea notificarii telefonice. Comunicarea prin posta se face doar atunci cand expeditorul are nevoie de dovada trimiterii comunicarii.
Sunteti victima colaterala a sutelor de mii de romani care nu vor sau nu pot sa isi plateasca datoriile catre banci. Bancile si-au facut proceduri interne care sa ii ajute sa elimine cat mai mult din riscul de neplata, inclusiv " hartuind " telefonic clientii rau platnici.
Ma indoiesc sincer ca OPC va avea ceva de spus in aceasta privinta. Nu este nimic ilegal.
Desigur că notificarea telefonică este pe deplin legală. Dar atunci când un drept este exercitat abuziv, există o problemă, iar aceşti creditori, din ce în ce mai des, comit astfel de abuzuri. De ce nu trimit notificări scrise cu grămada, în schimbul zecilor de apeluri telefonice, menite să deranjeze, să perturbe viaţa şi activitatea clienţilor lor?
Este o hărţuire, pe bună dreptate şi cred că se poate face ceva în această privinţă.
Creditorii cunosc foarte bine situaţia financiară a clienţilor lor, consecinţele crizei economice, şi ar trebui să fie mai flexibili .Or ce îşi închipiue domniile lor, că aceşti bieţi debitori, urmare a hărţuirii, vor da în cap la drumul mare să facă rost de bani? Nu toţi debitorii sunt de rea credinţă, unii dintre ei, la momentul contractării creditului aveau o situaţie financiară bună, un venit sigur, constant, dar ulterior poate au fost trimişi în şomaj , li s-au restructurat posturile, etc.

Alte discuții în legătură

Problema credit firma recuperari creante Artt Artt Buna seara. In 2008 am facut un credit de 5000 euro fara nici un fel de ipoteca, la care pana acum ceva timp am achitat ratele respective (110 euro), fara ... (vezi toată discuția)
Hartuire telefonica de catre banca ContSters342111 ContSters342111 Buna ziua, cu cativa ani in urma am facut la o banca un card de cumparaturi.mi-am platit rata sau dobanda pana acum 3-4 luni cand am avut niste probleme si am ... (vezi toată discuția)
Raiffeisen ma hartuieste Costica33 Costica33 Am dat la incheierea unui contract cu banca Raiffeisen numarul meu de telefon mobil. Acum , de fiecare data cand intarzii sa platesc rata ma termina cu ... (vezi toată discuția)