avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1652 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Fond reparatii
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Fond reparatii

Buna ziua.
S-a stabilit in adunarea generala strangerea unui fond de reparatii repartizat pe 6 luni de intretinere.
Cand fac reparatii, iau din banii stransi si apoi pe lista urmatoare de intretinere il intregesc sau asta e valabil doar la fondul de rulment?
Ma gandesc totusi ca daca ar trebui sa folosesc din el pe perioada celor 6 luni de strangere a fondului, ar aparea 2 coloane pe lista de intretinere: una cu fondul de reparatii si alta cu reparatiile facute (pentru reintregirea sumei stransa pana la acel moment).
Cum este corect? Se strange si cand se foloseste se reintregeste sau pur si simplu se consuma din el si anul viitor strangem iar?
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 07:01, 25 Iulie 2013
Daca adunarea generala prin vot a decis strangerea unui fond de reparatii,pe cale de consecinta tot adunarea generala care urmeaza a fi convocata va decide asupra necesitatii reintragirii fondului de reparatii care este un fond cu perioada limitata de utilizare
Sa inteleg ca el se consuma fara sa il reintregesc sau sa se decida reintregirea in urmatoarea adunare generala.
Am inteles bine?
Era normal ca adunarea generala sa precizeze concret in PV scopul formarii fondului de reparatii daca exista necesitatea executarii unor lucrari la partea comuna
HG nr 1588/2007 Art. 24
(5) Asociatia de proprietari va constitui un fond pentru repararea partilor de constructii/instalatii aflate in proprietate comuna, fond cu perioada de folosire limitata, care va fi depus in contul asociatiei de proprietari si nu va putea fi folosit decat cu acordul adunarii generale a asociatiei de proprietari, in conformitate cu bugetul de venituri si cheltuieli.

Daca fondul de reparatii a fost dispus prin vot de catre participantii la adunarea generala,
fond care a fost prevazut in bugetul de venituri si cheltuieli-anul in curs,pe cale de consecinta actualizarea/reintregirea fondului urmeaza sa fie stabilita de urmatoarea adunare generala
Raspunsul la intrebarea dv. depinde foarte mult de pozitia din care intrebati.

Daca sunteti un simplu membru al asociatiei de proprietari, atunci raspunsul ar fi ca gestionarea fondului de reparatii se face de catre comitetul executiv si in functie de sumele puse in discutie, cheltuielile din acest fond, perspectiva de alte lucrari de intretinere si reparatii, comitetul poate decide cum, cand, cat, pe ce perioada si sub ce forma se va completa acest fond de reparatii. Deci trebuie sa intrebati la dv. in asociatie pe presedintele asociatiei.

Daca faceti parte din conducerea asociatiei, atunci sunteti una din persoanele care au decizia in mana, macar printr-un vot in comitetul executiv si, in acest caz, puteti avea o parere proprie, gospodareasca, asupra acestui fond:
- cat de mare sa fie suma totala de strans,
- in ce perioada ar trebui stransa astfel incat sa va atingeti si scopul, dar si sa tineti cont de puterea financiara a proprietarilor,
- maniera in care afisati acest fond de strans, pe liste, il puneti tot si incasati maximul posibil - sunt proprietari care au forta financiara sa-l plateasca dintr-o data, intr-o singura rata - dar fara a-l penaliza decat dupa o data stabilita in comitet, fie il puneti in cote lunare, dar penalizati neplata lui ca si cotele de intretinere,
- puteti avea o parere proprie despre ce cheltuieli sa se faca din acest fond de reparatii.
- puteti avea o parere despre modul cum ar trebui alimentat si realimentat, astfel incat sa nu fiti "descoperiti" daca veti avea o lucrare mai consistenta de facut.

Fondul de reparatii nu este numai o notiune intepenita in textul de lege, ci un aspect concret, o suma de bani pe care o gestionati, o realimentati permanent sau periodic, cu sume mai mari sau mai mici si care sa raspunda nevoilor, macar minime, de intretinere, reparatii si modernizare a condominiului dv.

In AG se stabilesc liniile generale privitoare la acest fond, dar gospodarirea lui, alimentarea si realimentarea lui o face comitetul executiv, ca el este "guvernul" asociatiei de proprietari si cunoaste cel mai bine nevoilede reparatii, intretinere si modernizare.
Tot comitetul executiv, in AG anuala, face un raport de cum, cat s-a incasat, ce s-a cheltuit din acest fond si propuneri de realimentare a acestuia.

Parerea mea personala este ca acest fond trebuie alimentat permanent din toate sursele posibile (cote lunare nu prea mari - 10, 20 lei, penalizari din sistemul propriu de penalizare, inchirieri de spatii comune - fara a se exagera, insa, si fara a priva de posibilitatea folosirii acestora de catre proprietari daca acestia o doresc a acestor spatii, din incheierea de contracte cu diverse firme de comunicatii (antene), publicitate etc.)
Ultima modificare: Joi, 25 Iulie 2013
elga50, moderator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Fond de rulment impus sarah1985 sarah1985 Buna seara. Sunt membru al unei asociatii de proprietari formate din 329 de familii. La prima Adunare Generala din an, presedintele asociatiei de proprietari a ... (vezi toată discuția)
Fondul de reparatii la bloc caragiu caragiu Buna ziua,in urma cu doi ani presedintele de bloc in cadrul AG de atunci ne-a adus la cunostiinta ca v-om plati lunar o suma de bani pentru fondul de ... (vezi toată discuția)
Facturi achitate si neintroduse mic57 mic57 Am efectuat reparatii la terasa blocului, le-am platit deoarece avem resurse financiare, fond de rulment si fond de reparatii. Nu am introdus insa facturile in ... (vezi toată discuția)