avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 473 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Lista intretinere - cheltuieli si semnaturi
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Lista intretinere - cheltuieli si semnaturi

Buna ziua,

am 2 intrebari cu privire la lista de intretinere:

1. In cazul in care consider o cheltuiala repartizata pe cota parte indiviza nejustificata si ilegala, cum o pot contesta in conditiile in care administratorul, presedintele si cenzorul au fost de acord cu ea? (e vorba de o reparatie a unui drum public, aflat in fata blocului in care locuiesc, drum ce intra in responsabilitatea primariei)

2. Daca lista de intretinere este semnata doar de administrator, nu si de cenzor, nici de presedinte si nu are nici stampila asociatiei cum prevede legea, iar solicitarile mele de a fi semnata de catre toti sunt ignorate, exista vreo institutie careia ma pot adresa ? Cum ii pot obliga sa respecte legea din acest punct de vedere?

Si o intrebare aditionala cu privire la numarul de persoane declarate:

3. Obligativitatea declararii numarului de persoane ce locuiesc intr-un apartament revine chiriasului sau proprietarului?

Va multumesc.
Ultima modificare: Vineri, 2 August 2013
SethBV, utilizator
Cel mai recent răspuns: itoma , utilizator 19:10, 2 August 2013
1. Categoric este o cheltuiala nelegala care nu vizeaza proprietatea comuna. Contestatie scrisa catre presedinte (in doua exemplare, iar pe exemplarul dv. sa aveti numar de inregistrare). Prin lege trebuie sa depuneti aceasta contestatie in 10 zile de la afisarea listei si sa primiti raspuns in urmatoarele 7 zile de la inregistrarea ei.

2. Puteti reclama la primarie, biroul de relatii cu asociatiile de proprietari, apoi, daca nu se rezolva, va puteti indrepta in justitie contra asociatiei.

3. Oricare dintre acestia pot face declaratia pe proprie raspundere.
@SethBV,
1. Dumneavoastra considerati acea cheltuiala nejustificata, dar ceilalti vecini din asociatie au acceptat-o, au fost de acord cu aceasta?
Necesitatea si mai ales legalitatea o constata in primul rand cenzorul asociatiei. Acesta verifica daca aceasta cheltuiala a fost aprobata de comitetul executiv, daca a fost prinsa in bugetul adopatat de adunarea generala...ori daca a fost necesara ca o urgenta, remedierea unei avarii...
Daca cei din conducere, dupa cum explicati au fost de acord cu aceasta cheltuiala inseamna ca intradevar era necesara. Aveti totusi posibilitatea sa contestati in termen de 10 zile de la afisare, sa mergeti la serviciul asociatii de proprietari sa cereti sprijinul, sa mergeti la primar sa sesizati...

2. Lista de plata trebuie sa fie semnata, pe langa administrator si de cenzor, presedinte sau un alt membru al comitetului. Poate e o exceptie si-au plecat cateva zile exact cand a afisat administratorul lista. Acest lucru se intampla permanent sau ocazional?
Daca nu respecta legislatia sesizati in scris serviciul asociatii din primarie, iar la urmatoarea adunare generala alegeti alti proprietari in fruntea asociatiei.

3. Obligativitatea declararii numarului de persoane, a indexului apometrelor, altor altor consumuri, a platii lunare a cotelor...., revine proprietarului apartamentului. Sigur ca in practica, ar fi bine ca proprietarul sa mearga cu chiriasul la asociatie cand incheie contractul de inchiriere, sa predea o copie la asociatie, sa-i faca cunostinta chiriasului cu cei din conducerea asociatiei si sa se inteleaga cu chiriasul ca luna de luna sa treaca pe la asociatie si sa declare consumurile si numarul de persoane. Este mai comod atat pentru proprietar, care nu este astfel nevoit sa se deplaseze, sa intre in apartament, sa deranjeze, cat si pentru chirias care altfel ar trebui sa se intalneasca lunar cu proprietarul, sa-i spuna ceva iar proprietarul sa afle de la asociatie cu totul altceva cu privire la persoane...

1. Va multumesc e clar acum. Daca apare acea cheltuiala o voi contesta in scris in 10 zile si daca raspunsul e negativ merg la Primarie. E vorba de repararea unui grilaj ce traverseaza toata strada si prin care se scurge si apa in canal. Pana in prezent doar administratorul ce a facut deja lucrarea fara aprobarea comitetului executiv si presedintele sunt de acord. Eu nu contest utilitatea insa e o actiune ilegala deoarece s-a lucrat pe domeniul public. Deasemenea nu au avut aprobare de la CEx. In plus a mai costat si 600 de euro :), suma cam mare dupa parerea unor specialisti.

Ceilalti vecini habar nu au de lucrare; locuiesc intr-un bloc nou unde fiecare se uita la cat are de plata si atat, le poti pune si 2000 de euro la "cheltueli curente" sau "fond de reparatii", ei nu se uita la coloanele tabelului. Insa daca le spui ca trebuie sa zugravim casa scarii si asta ar insemna un cost total de 200 de euro, toti sar ca nu au bani. :)

2. Lista nu a fost semnata si stampilata niciodata de catre presedinte iar de luna asta vad ca si cenzorul o ignora cu toate ca le-am atras atentia. Ma voi adresa Primariei. Banuiesc ca ii poate amenda.

3. E vorba doar de numarul de pesoane si de obligativitate nu de drept, contoarele fiind pe casa scarii. Era mult mai comod ca aceasta obligatie sa ii revina direct chiriasului prin lege deoarece proprietarul nu locuieste in acelasi bloc si ii e imposibil sa controleze lunar numarul de persoane. Eventual aceasta obligatie se poate stipula in contractul de inchiriere insa nu stiu ce valoare are in fata asociatiei.

Va multumesc.
SethBV a scris:

2. .... Ma voi adresa Primariei. Banuiesc ca ii poate amenda.
Va multumesc.

Am mari dubii in ceea ce priveste implicarea celor de la primarie, dar poate ca ma insel.
In situatia in care primaria va da curs sesizarii Dvs., va rog sa reveniti.
Va doresc mult succes!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Intretinere restanta LalaH LalaH In cazul unui divort incheiat, pana la definitivarea partajului, sotul parasasete apartamentul de 2 cam dar nu inainte de a bloca (incuia) o camera in care ... (vezi toată discuția)
Ce se plateste cu titlu de impozit la intretinere? andreiSRR andreiSRR Ce se plateste cu titlu de impozit la intretinere? Uitandu-ma cu atentie pe tabelul de costuri de intretinere (asociatie de proprietari), in grupul de ... (vezi toată discuția)
Repartizare costuri caldura in bloc cu debransati de la radet gigiraut gigiraut Buna ziua,locuiesc intr-un bloc din sectorul “care este” si care bloc nu are restante la furnizorii de servicii. In bloc avem 40% apartamente debransate de ... (vezi toată discuția)