avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 460 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Cheltuieli de reparatii
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Cheltuieli de reparatii

Este normal,legal,ca o asociatie de proprietary sa perceapa pentru acelasi spatiu cu alta destinatie ,pe langa plata cheltuielilor curente si fond de reparatii de la proprietar si chirie pentru firma pe fatada magazinului de la proprietar care merge in acelasi fond de reparatii si cum se calculeaza cuantumul acestora?Va multumesc.
Ultima modificare: Miercuri, 7 August 2013
bellefille, utilizator
Cel mai recent răspuns: bellefille , utilizator 21:42, 8 August 2013
Da, este normal si legal.
Cheltuielile de intretinere si fondul de reparatii cerute acelui spatiu sunt similare celorlalte apartamente.
Cat priveste fatada si utilizarea ei de catre acea firma, asociatia poate cere o suma aparte intr-un contract de inchiriere a suprafetei respective pentru montarea firmei sau a benerelor de publicitate.
Sunt mai multe aspecte de clarificat.
Deci pe langa spatii de locuit in as. dvs. este si un spatiu cu alta destinatie decat locuinta, dar aflat in evidenta as. prop. deoarece consuma utilitati si servicii prin as. prop. In acest scop, trebuie incheiat un contract/conventie intre prop. spatiului si as. prop. In acea conventie stabiliti toate aspectele privind colaborarea si relatiile dintre proprietar si as. prop.
Apoi, sigur, utilitatile si serviciile se achita prin as. prop. - aici am inteles ca sunteti de acord, insa aveti neclaritati cu privire la fd. de reparatii. Daca acel spatiu cu alta destinatie face parte din structura imobilului (poate fi chiar un apartament), de obicei regulile de repartizare a costurilor se fac proportional cu cota-parte indiviza de proprietate, la fel ca si la spatiile de locuit - daca nu s-a stabilit alfel prin acea conventie.
Daca proprietarul spatiului cu alta destinatie decat aceea de locuinta doreste sa-si puna o firma pe fata da blocului (atentie spatiu comun), da, o poate face, cu aprobarea com. executiv, pentru care se stabileste o chirie lunara. Sigur ca acea suma va avea ca destinatie un fond de reparatii. Ca acel fond de reparatii are mai multe surse, este altceva...
exista vreo mentiune in lege care distinge clar ,care anume este spatiul detinut in coproprietate, pentru care se pot percepe aceste sume?Vitrina aferenta spatiului,suporta acelasi regim?Firma reprezinta numele societatii care functioneaza in spatiu si nu reclama..
Asociatia de proprietari imi adduce la cunostinta printr-o comunicare de la un birou de avocat,
ca firma chiriasa din spatiul meu datoreaza o suma lunara pe metrul patrat,stabilita de Comitetul executiv si confirmata de Adunarea generala un an mai tarziu,cu care eu proprietarul nu sunt la curent.Va multumesc tuturor pentru raspunsuri
Ultima modificare: Miercuri, 7 August 2013
bellefille, utilizator
HG 1588/2007 cu normele de aplicare a Legii 230/2007 de infiintare, organizare si functionare a asociatiilor de proprietari prevede:
Art. 23. - Spatiile din proprietatea comuna pot fi utilizate de catre terti, persoane fizice sau juridice, de drept public ori de drept privat, numai cu acordul majoritatii proprietarilor membri ai asociatiei si al proprietarilor direct afectati de vecinatate, in baza unui contract de inchiriere, de folosinta sau de concesiune, potrivit art. 39 din Legea nr. 230/2007.

Fatada blocului este proprietate comuna.

Ce inseamna vitrina spatiului respectiv? Este fereastra sau usa spre exterior?
Daca da, atunci aceea nu este proprietate comuna, deci putea sa o foloseasca pentru afisarea firmei.
Ultima modificare: Miercuri, 7 August 2013
elga50, moderator
Da,este o vitrina cu usa de acces din strada . Aceasta constitue limita exterioara a pravaliei.l A fost proiectat si construit ca atare cu destinatie de spatiu comercial iVa multumesc pentru ca v-ati aplecat cu mai multa atentie asupra acestor detalii.Este un spatiu privat(vitrina) in care se poate semnala activitatea desfasurata in interior printr-un baner.Nu este corect ca proprietarii de apartamente din imobil sa se considere mai proprietari decat cei ai spatiilor comerciale adoptand decizii in numele tuturor,fara ca pe cei din urma sa-i consulte cineva Ce-ar fi daca am hotara ca trebuie instituita o chirie pe placutele cu numele proprietarilor si numarul ap.de pe usile fiecarui apartament?Sau numele de firme de pe usile apartamentelor?Dar mai bine sa nu le dam idei celor care in aceasta perioada chiar si-au facut o preocupare din aceasta.
Ultima modificare: Miercuri, 7 August 2013
bellefille, utilizator

Alte discuții în legătură

Conventie intre asociatie de proprietari si chirias apt. destinatie comerciala chiriasaptcudetinatiecomerciala chiriasaptcudetinatiecomerciala buna ziua Sunt chirias (persoana juridica) al unui apartament situat la parterul unui bloc de pe un bulevard din bucuresti Conform contractului de inchiriere ... (vezi toată discuția)
Fond de rulment bellefille bellefille Proprietarul unui spatiu comercial ,aflat la parterul unui imobil de locuinte ,care este inchiriat este obligat la plata fond rulment si daca da cum se ... (vezi toată discuția)
Stalpul de beton dintre vitrinele unui spatiu comercial este proprietatea spatiului sau a asociatiei de proprietari? Maria girbou Maria girbou Daca pe stalpul de beton dintre vitrinele unui spatiu comercial este amplasata o reclama cu sigla firmei care isi desfasoara activitatea in acel spatiu ... (vezi toată discuția)