In cazul in care se produce, din greseala, o paguba intr-o unitate de alimentatie publica de catre client (spart farfurie, pahar, scrumiera, etc, rupt scaun, masa, etc) la ce valoare este despagubit propietarul respectivei unitatii??
Spre exemplu, el poate cere cat vrea el pe un pahar spart accidental si clientul sa plateasca fara sa aiba ceva de spus???
Dar, despre obiectele promotionale: spre exemplu, propietarul unitatii primeste cu titlu gratuit pahare inscriptionate cu o anumita marca de bere, clientul il sparge, proprietarul cere cat vrea el pe respectivul pahar??
Exista ceva in legislatie care sa reglementeze acest aspect sau clientul care a pricinuit paguba este la mana unitatii de alimentatie???
Ce document ar trebui sa primeasac clientul in schimbul sumei achitate pt respectivul incident si obiect?
Ca orice paguba materiala , acest aspect se rezolva conform codului civil.Pretentia/valoarea despagubirii trebuie sa fie conforma cu documentele de procurare ale bunurilor distruse.
Majoritatea unitatilor de alimentatie publica, au incheiate si polite de asigurare pentru acest risc, in acest caz asiguratorul intocmeste dosarul de dauna tot pe baza documentelor de procurare ale obiectelor de inventar si eventual devizelor de reparatii, daca s-au produs si avarii la obicte mari sau parti ale constructiei(mobilier,podea,pereti,usi,geamuri, etc.)
Multumesc pentru raspuns.
Asa ar fi normal, ca despagubirea sa fie conforma cu documentele de procurare. Dar daca sunt obiecte promotionale ce au fost primite cu titlu gratuit?. In acest caz, cum se despagubeste propietarul?
Ce document ar trebui sa primeasca cel care a produs paguba, in schimbul sumei ce o achita??
Prin negociere amiabila sau mediere iar in caz de neintelegere, in fata instantei civile, unde pagubitul va trebui sa dovedeasca marimea pagubei pretinse.