avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1947 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... 6 luni dupa concediul de risc maternal?
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

6 luni dupa concediul de risc maternal?

Buna ziua,

Va rog sa-mi spuneti daca dupa revenirea la locul de munca in urma concediului de risc maternal (luat dupa nastere pentru alaptarea copilului) se poate ca angajatorul sa-mi desfaca CIM mai repede de 6 luni?
Mentionez ca:
- e primul meu copil;
- nu am beneficiat de concediu de crestere a copilului, deoarece nu am avut 12 luni lucrate consecutv inainte de nastere;
- concediul de risc maternal s-a incheiat la data de 11.04.2013;
- lucrez intr-o firma de proiectare unde majoritatea posturilor ocupate sunt de "inginer proiectant" si nu se desfiinteaza toate posturile.

In conditiile sus mentionate, se poate ca la data de 09.08.2013 (la aproximativ 4 luni dupa revenirea din concediu de risc maternal) sa mi se desfaca contractul de munca, din motive economice?

Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 12:32, 14 August 2013
1. Ceea ce doriti dvs. nu este prevazut in Codul muncii dar este posibil sa se regaseasca in Contractul colectiv de munca aplicabil unitatii in care lucrati sau in Regulamentul intern al acesteia.

2. Vad ca nu pomeniti nimic de concediul de maternitate (126 de zile = sarcina si lauzie = pre si postnatal), daca l-ati luat sau nu.

3. Angajatorul va poate concedia daca interesele economico-financiare ale firmei o cer.

4. Nu puteti fi concediata in timp ce sunteti in concedii medicale de orice fel.
Din OUG 96/2003, actualizata in 01.01.2006:

ART. 21
(1) Este interzis angajatorului sa dispuna incetarea raporturilor de munca sau de serviciu in cazul:
a) salariatei prevazute la art. 2 lit. c)-e), din motive care au legatura directa cu starea sa;
b) salariatei care se afla in concediu de risc maternal;