avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1947 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... 6 luni dupa concediul de risc maternal?
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

6 luni dupa concediul de risc maternal?

Buna ziua,

Va rog sa-mi spuneti daca dupa revenirea la locul de munca in urma concediului de risc maternal (luat dupa nastere pentru alaptarea copilului) se poate ca angajatorul sa-mi desfaca CIM mai repede de 6 luni?
Mentionez ca:
- e primul meu copil;
- nu am beneficiat de concediu de crestere a copilului, deoarece nu am avut 12 luni lucrate consecutv inainte de nastere;
- concediul de risc maternal s-a incheiat la data de 11.04.2013;
- lucrez intr-o firma de proiectare unde majoritatea posturilor ocupate sunt de "inginer proiectant" si nu se desfiinteaza toate posturile.

In conditiile sus mentionate, se poate ca la data de 09.08.2013 (la aproximativ 4 luni dupa revenirea din concediu de risc maternal) sa mi se desfaca contractul de munca, din motive economice?

Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 12:32, 14 August 2013
1. Ceea ce doriti dvs. nu este prevazut in Codul muncii dar este posibil sa se regaseasca in Contractul colectiv de munca aplicabil unitatii in care lucrati sau in Regulamentul intern al acesteia.

2. Vad ca nu pomeniti nimic de concediul de maternitate (126 de zile = sarcina si lauzie = pre si postnatal), daca l-ati luat sau nu.

3. Angajatorul va poate concedia daca interesele economico-financiare ale firmei o cer.

4. Nu puteti fi concediata in timp ce sunteti in concedii medicale de orice fel.
Din OUG 96/2003, actualizata in 01.01.2006:

ART. 21
(1) Este interzis angajatorului sa dispuna incetarea raporturilor de munca sau de serviciu in cazul:
a) salariatei prevazute la art. 2 lit. c)-e), din motive care au legatura directa cu starea sa;
b) salariatei care se afla in concediu de risc maternal;
c) salariatei care se afla in concediu de maternitate;
d) salariatei care se afla in concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani sau, in cazul copilului cu
handicap, in varsta de pana la 3 ani;
e) salariatei care se afla in concediu pentru ingrijirea copilului bolnav in varsta de pana la 7 ani sau, in cazul
copilului cu handicap, in varsta de pana la 18 ani.
OUG 96/2003 privind protectia maternitatii la locurile de munca - actualizata pana la 01.01.2006 – Pagina 4 din 6
(2) Interdictia prevazuta la alin. (1) lit. b) se extinde, o singura data, cu pana la 6 luni dupa revenirea salariatei in
unitate.
(3) Dispozitiile alin. (1) nu se aplica in cazul concedierii pentru motive ce intervin ca urmare a reorganizarii judiciare
sau a falimentului angajatorului, in conditiile legii.


Am beneficiat de concediu de maternitate, integral 126 zile, dupa nasterea copilului, deoarece am nascut prematur.

Se poate ca angajatorul sa ma concedieze din motive economice, chiar daca nu sunt singura din firma ce ocupa postul de "inginer proiectant" si nu se desfiinteaza toate posturile?
Art. 21 din OUG nr.96/2003 prevede :
(1)Este interzis angajatorului să dispună încetarea raporturilor de muncă sau de serviciu în cazul:
...
b)salariatei care se află în concediu de risc maternal;
......

(2)Interdicţia prevăzută la alin. (1) lit. b) se extinde, o singură dată, cu până la 6 luni după revenirea salariatei în unitate.

(3)Dispoziţiile alin. (1) nu se aplică în cazul concedierii pentru motive ce intervin ca urmare a reorganizării judiciare sau a falimentului angajatorului, în condiţiile legii.

Asadar, angajatorului ii este interzis sa va concedieze pe o durata cu pana la 6 luni de la data revenirii din concediu de risc maternal.

Stabilirea unei durate mai mici de 6 luni se face prin ccm aplicabil sau prin reg.intern al angajatorului.
Nu se mentioneaza nci in CCM si nici in regulamentul de ordine interioara de o perioada mai mica de cele 6 luni mai sus discutate. Se mentioneaza doar de respecarea legilor in vigoare.
In conditiile in care jurista firmei m-a convins sa semnez......se poate anula concedierea in baza OUG 96/2003?
Da, se poate solicita instantei de judecata anularea concedierii, invocand prevederile OUG nr.96/2003 mai sus mentionate.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Concediere Carmen-Ramona Carmen-Ramona salariata revenita la serviciu din concediu pentru cresterea si ingrijirea copilului in varsta de pana la 2 ani poate fi concediata imp de 6 luni? (conform ... (vezi toată discuția)
Salariata care revine din concediu crestere copil pekka pekka Va rog sa imi raspundeti daca dupa incetarea concediului de cresterea copilului pot reveni la serviciu? # angajatorul are obligatia de a ma reprimi daca pe ... (vezi toată discuția)
Concediere dupa ccc ocstoenescu ocstoenescu As vrea sa stiu daca termenul de 6luni prevazut in OU 96/2003 mai este valabil azi, data la care va scriu. Pe 18 ianuarie 2012 trebuie sa incep serviciul dupa ... (vezi toată discuția)